خبر خوش برای این گروه از افزایش حقوق چند برابری

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه توضیح داد: حقوق دستیاران در سال جاری نیز افزایش یافته است. بر این اساس، حقوق دستیاران مجرد، ۸ میلیون تومان و حقوق دستیاران متاهل نیز ۱۱ میلیون تومان است. علاوه بر حقوق تعیین شده، ...

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه توضیح داد: حقوق دستیاران در سال جاری نیز افزایش یافته است. بر این اساس، حقوق دستیاران مجرد، ۸ میلیون تومان و حقوق دستیاران متاهل نیز ۱۱ میلیون تومان است. علاوه بر حقوق تعیین شده، کارانه هم برای آنها لحاظ می‌شود.

به گزارش رصد روز، در فروردین ماه سال جاری، کمیسیون های زیادی برای افزایش حقوق این قشرها صورت گرفت اما باز هم زمان قطعی از افزایش حقوق به دست نرسید. افزایش حقوق یکی از موضوعات پربحث در اواخر سال ۱۴۰۰ بود ولی نتیجه قطعی از آن به دست نرسید. افزایش حقوق کارمندان، کارگران، بازنشستگان و افزایش حقوق سربازان همه در دستور کار دولت قرار گرفت. حتی در موردی نه تنها افزایش حقوق صورت نگرفت، بلکه معوقه بازنشستگان مجدد دیر پرداخت شد. خبرهای جدید از افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

ابوالفضل باقری‌فرد،  با بیان اینکه توجه به شرایط زندگی دستیاران، یکی از راهکارهای فراهم آوردن شرایط برای تحصیل پزشکان عمومی در دوره دستیاری است، خاطرنشان کرد: دستیاران تخصصی در گذشته مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کردند که طبعا با این مبلغ نمی‌توانستند زندگی خود را اداره کنند و به تحصیل ادامه دهند و به همین دلیل، حقوق دستیاران پزشکی را حدود ۸ میلیون تومان تعیین کردیم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه توضیح داد: حقوق دستیاران در سال جاری نیز افزایش یافته است. بر این اساس، حقوق دستیاران مجرد، ۸ میلیون تومان و حقوق دستیاران متاهل نیز ۱۱ میلیون تومان است. علاوه بر حقوق تعیین شده، کارانه هم برای آنها لحاظ می‌شود.

باقری‌فرد با بیان اینکه درنظر داریم که حقوق دستیاران به میزان حقوق پزشکان عمومی برسانیم، گفت: معاونت آموزشی با همکاری معاونت توسعه وزارت بهداشت در نظر دارد که این تصمیم را عملی کند. اگر سازمان برنامه و بودجه با این موضوع موافقت کند، حقوق دستیاران به میزان حقوق پزشکان عمومی می‌شود و اگر موضوع برابر شدن حقوق دستیاران با حقوق پزشکان عمومی محقق شود، دستیاران در زمینه مسائل مادی دغدغه‌ کمتری خواهند داشت.

وی درباره افزایش ظرفیت دوره‌های دستیاری تخصصی و پزشک عمومی گفت: افزایش ظرفیت این دوره‌ها به طور کامل با یکدیگر متفاوت است. یکی از تفاوت‌های عمده این است که افزایش ظرفیت دوره پزشکی عمومی به طور کامل به بودجه و تخصیص اعتبار وابسته است اما در مورد دوره تخصص این امر به برنامه‌ریزی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت دوره‌های تخصصی را با توجه به امکانات موجود در سال جاری تا ۲۵ درصد افزایش دادیم، ادامه داد: افزایش ظرفیت دوره‌های فوق‌تخصصی نیز به ۵۰ درصد رسیده و ما در معاونت آموزشی وزارت بهداشت از ظرفیت موجود استفاده کردیم و صندلی‌های خالی را پر کردیم.

باقری‌فرد خاطرنشان کرد: موضوع افزایش ظرفیت رشته‌های تخصصی و پزشکی عمومی، کاملا از یکدیگر مستقل است. در کشور در حوزه تخصص کمبودهایی وجود دارد. به نحوی که براساس استانداردهای جهانی، نسبت پزشک  عمومی به متخصص باید یک به یک باشد اما این میزان در ایران معادل یک به نیم است. ما به کمبود متخصص در کشور اذعان داریم و بنابراین باید شرایطی ایجاد کنیم که پزشکان عمومی در آزمون دستیاری شرکت کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ از ورود هیئت تطبیق مصوبات مجلس به آیین‌نامه افزایش حقوق کارمندان دولت خبر داد.

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲، با اشاره به آیین‌نامه دولت درباره افزایش حقوق کارمندان دولت، گفت: مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه تصویب کرد که حقوق همه کارمندان دولت ۲۰ درصد افزایش یابد اما در حال حاضر در آیین نامه‌ای که دولت تدوین کرده، افزایش حقوق‌ها به صورت پلکانی است.

وی با بیان اینکه افزایش پلکانی حقوق کارمندان دولت مخالف مصوبه مجلس است، گفت: مجلس افزایش ۲۰ درصدی برای همه کارکنان را تصویب کرده لذا آنچه که سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش حقوق‌ها یعنی به شکل پلکانی در نظر گرفته باید اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه افزایش پلکانی حقوق به ضرر کارمندان دولت است، گفت: با این روش کارکنانی که ۲۱ میلیون حقوق دریافت می‌کردند، میزان کمتری افزایش حقوق خواهند داشت که با این اقدام باعث رنجش متخصصین و اساتید دانشگاه و غیره خواهیم شد.

زارع با تاکید بر اینکه هیئت تطبیق مصوبات مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد، ادامه داد: ممکن است هیئت این آیین‌نامه اجرایی را رد کرده و دولت آیین‌نامه اجرایی را اصلاح کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: اگر هیئت تطبیق مصوبات مجلس افزایش پلکانی حقوق کارمندان دولت را رد کند، سازمان برنامه و بودجه باید افزایش ۲۰ درصد حقوق کارمندان را برای همه اعمال کند.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط