خدمات رسانی متمایز بیمه میهن به زائرین اربعین

بیمه میهن امسال به نمایندگی از صنعت بیمه خدمات رسانی به زائرین اربعین را بر عهده دارد. این موضوع با توجه به توضیحاتی که در نشست خبری این شرکت بیمه ای با اصحاب رسانه ارائه شد با سبک و سیاقی متفاوت صورت خواهد گرفت به گزارش رصد روز، در نشست ...

بیمه میهن امسال به نمایندگی از صنعت بیمه خدمات رسانی به زائرین اربعین را بر عهده دارد. این موضوع با توجه به توضیحاتی که در نشست خبری این شرکت بیمه ای با اصحاب رسانه ارائه شد با سبک و سیاقی متفاوت صورت خواهد گرفت

به گزارش رصد روز، در نشست سید هادی شیخ الاسلامی مدیرعامل بیمه میهن با اصحاب رسانه که با موضوع خدمات بیمه در اربعین ۱۴۰۲ برگزار شد ؛ وی با اشاره به اینکه طی فرآیند مناقصه بیمه میهن توانسته است خادم زائرین اربعین باشد افزود: بیمه میهن توان حرفه ای و فنی خود را بکار بسته است با استفاده از تجربه سال گذشته بیمه گر اربعین ( بیمه سامان) و ارزیابی فرصت های پیش رو ، اپلیکیشن خاص بیمه اربعین را تدارک دیده ایم، همچنین از تلفن گویا ۹۶۸۸۹ که به صورت کد USSD نیز قابل استفاده است نیز جهت سهولت دسترسی زائرین به خدمات بیمه رونمایی خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: بعد از مشخص شدن ماموریت بیمه‌ای اربعین اقدامات شروع و تشکیل کمیته‌ها آغاز شد، حتی قرارگاه منطقه‌ای هم پیش بینی شده است برای تمام پایانه‌های مرزی امکان ارائه خدمات بیمه را پیش بینی کردیم. حدود ۲۰ خودرو آمبولانس برای داخل کشور در کنار هلال احمر پیش بینی شده است حدود ۵ دستگاه ۴ تخته برای حمل جسد در نظر گرفته شده که بناست در مرز مهران مستقر شود هماهنگی‌های لازم با ۶ بیمارستان‌ها در این زمینه در حال انجام است.
شیخ الاسلامی ادامه داد: باید ریسک مدیریت هم داشته باشیم. دو سامانه اختصاصی برای بحث اربعین در نظر گرفته شده است به سبب محدودیت اینترنت عراق، ممکن است سرویس دهندگان و بیمه شدگان نتوانند از طریق اپلیکیشن با ما ارتباط داشته باشند که برای این موضوع هم یک سامانه پایدار و آنلاین در نظر گرفته شده است و تمام نقاط مهم در آنجا جمع و در دسترس است.
مدیرعامل بیمه میهن گفت: در داخل عراق هماهنگی‌ها انجام شده است و جلسات متعددی برگزار شده استقرار افراد دو زبان در مراکز درمانی پیش بینی شده است. ما چند خطوط ارتباطی در کنار اپلیکیشن داریم ۹۶۸۸۹ با کد ۰۲۱ برای زائران در نظر گرفته شده که قابلیت ارتباط دارند. در بحث درمان زائران در خصوص انتقال ارز دینار و دلار زیر ساخت‌ها آماده است در عراق جابه‌جایی پول بسیار دشوار بود میزان آن به انداز کافی است تا نیاز‌ها را پوشش دهد. در بحث غرامت فوت موارد بررسی شده و بخشی در داخل ایران انجام می‌شود و به حساب ذینفعان وارد می‌شود. در حوزه‌های هماهنگی در کنار ۵۰ آمبولانس پیش بینی شده در عراق ۳ دستگاه هم برای خود میهن در نظر گرفته است. قرار داد بیمه تا ۱۵ مرداد تا ۳۰ شهریور است.
در ادامه شیخ الاسلامی در خصوص بازه زمانی پرداخت خسارت گفت: بخشی از پرداختی داخل خاک ایران انجام می‌شود. زائرینی که دچار مشکل می‌شوند یا به هلال احمر مراجعه می‌کنند که هلال احمر این افراد را به مراکز درمانی منتقل خواهد کرد. در این شرایط کارشناس بیمه اعزام و بعد از بررسی مدارک هزینه نقدی پرداخت می‌شود. افرادی که در جاده‌ها دچار مشکل می‌شوند نیز همین سیکل را طی خواهند کرد. افرادی که فوت می‌کنند نیز بعد از انتقال به خاک ایران، به شرط تکمیل مدارک، خسارت تا ۷۲ ساعت به حساب ذینفعان واریز خواهد شد. وی از حداکثر زمان پرداخت ۱۰ تا ۱۵ روزه برای پرداخت خسارت ها خبر داد.

مطالب مرتبط