خدمات شهری پردیس به شهرداری واگذار می‌ شود

طبق توافقاتی که صورت گرفته تا اوایل آذرماه خدمات شهری در فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ شهر جدید پردیس از شرکت عمران به شهرداری محول می‌شود که می‌تواند به افزایش کیفیت خدمات در این فازها بیانجامد.

به گزارش رصد روز، صبح امروز چهارشنبه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰ طی نشستی با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس، شهردار و مدیران شهرداری پردیس، توافقات نهایی برای واگذاری فازهای این شهر به شهرداری صورت گرفت و مقرر شد تا اوایل آذرماه تحویل و تحول فازهای مسکن مهر از شرکت عمران به شهرداری به صورت رسمی انجام شود.

با توجه به توافقات صورت گرفته، زمین مورد نیاز احداث آرامستان، ۳۴ قطعه اراضی با کاربری‌های مربوط به شهرداری، ۵ هکتار زمین جهت مدیریت پسماند، ۴ هکتار زمین جهت کشتارگاه، ۵ قطعه زمین با کاربری ورزشی و فرهنگی، اراضی مرتبط با مدیریت بحران، اراضی مختص ذخیره‌سازی نمک در فازهای مسکن مهر و … در روزهای آینده به شهرداری پردیس ابلاغ خواهد شد.

همچنین برای ارائه خدمات مناسب جمع‌آوری زباله و برف‌روبی با همکاری مشترک شرکت عمران و شهرداری، توافقاتی صورت گرفت و مقرر شد با هزینه شرکت عمران برای انتخاب پیمانکار خدمات شهری و مدیریت شهرداری در این خصوص، این خدمات به ساکنین ارائه شود. در زمان برف‌روبی نیز از توان ماشین‌آلات سنگین پیمانکاران پروژه‌های مختلف استفاده خواهد شد.

این در حالی است که روز سوم آبان ماه ۱۴۰۰ فرآیند تحویل ۴۰۳۰ واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس آغاز شد که به اذعان مدیرعامل عمران پردیس ممکن است دارای نواقصی باشد و قرار است در روزهای آینده مراسم افتتاح این واحدها با حضور وزیر راه شهرسازی انجام شود؛ با افتتاحات اخیر مجموع واحدهای بهره برداری شده در پردیس از ۷۰ هزار عبور کرد و ۱۴ هزار واحد باقی مانده است.

درخصوص مترو نیز طبق اعلام مهدی هدایت ـ مدیرعامل شرکت عمران پردیس ـ تمامی مجوزهای آغاز عملیات اجرایی مترو تهران ـ پردیس اخذ شده و فقط در مسیر تونل ورودی پردیس بالای جاجرود باید ۵۰۰ اصله درخت جابه‌جا شود که انجام آن منوط به دریافت مجوز از سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تهران است.

شرکت عمران پردیس و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) در حال حاضر منتظر صدور مجوز جابه‌جایی درختان توسط شهرداری تهران هستند و از جاجرود که پورتال تونل‌های مترو است، فعالیت این پروژه آغاز خواهد شد. در این مسیر باید ۵۰۰ اصله درخت جابه‌جا شود که نماینده پردیس در مجلس شورای اسلامی قول پیگیری این موضوع از شهرداری تهران را داده است. گفته می‌شود نامه‌نگاری‌ها با شهرداری تهران از اوایل خردادماه آغاز شده است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار