خلق سه دستاورد قابل توجه برای بیمه نوین در پایان دی ماه

بیمه نوین با عبور از تراز مالی 10 ماهه 1401 و مجموع سال گذشته در دی ماه سال جاری و نیز رشد قابل توجه درآمد هرسهم در بازار سرمایه امیدواری را در اردوگاه سهامداران حفظ کرد.

به گزارش رصد روز، بیمه نوین با وجود اینکه در سال جاری به واسطه برخی اتفاقات در پورتفوی شرکت با چالش روبرو شد اما تلاشها برای جبران این مسئله با جدیت خاصی در این شرکت بیمه ای همراه بود. تولید و طراحی محصولات جدید بیمه ای در کنار توسعه خدمات غیرحضوری و نیز برقراری استراتژی جدید برای کاهش ریسک از جمله اقدامات مؤثری بود که باعث شد در جدیدترین گزارشات بیمه مرکزی همچنان سهم و جایگاه بیمه نوین برای سهامداران و بیمه گذاران قابل قبول باشد.

بیمه نوین در حالی در ماراتن  ۹ ماهه ۱۴۰۲ با جابجایی برخی شاخصهای مالی توانست نظر دنبال کنندگان صنعت بیمه را به خود جلب کند که اگر چالشهای ابتدای سال نبود وضعیت این شرکت بیمه گر به مراتب بهتر از شرایط  کنونی آن بود اما به هر شکل پایان آذرماه برای بیمه نوین با تغییرات خوبی همراه بود تا ظرفیت های آن به فعالان صنعت بیمه یادآوری شود.

این شرکت بیمه ای همچنین با جابجایی برخی افراد در رده های مدیریتی بهره وری سازمانی را افزایش داد تا از همه پتانسیل های موجود برای اصلاح شرکت استفاده شود و بررسی نتایج کسب شده و مقایسه آن با دستاورد شرکتهای بیمه ای حاکی از آن است که بیمه نوین  در نه ماهه ۱۴۰۲ از حیث عملیات بیمه گری نمره قبولی خوبی را به دست آورده است.

جدیدترین نتایج کسب شده توسط بیمه نوین پس از انتشار صورتهای مالی ۹ ماهه ۱۴۰۲ حکایت از تغییرات مهمی دارد که می تواند برای سهامداران و بیمه گذاران قابل توجه باشد.

عبور از تراز مالی ۱۰ ماهه ۱۴۰۱

بیمه نوین در پایان دی ماه ۱۴۰۲ توانست با صدور بیش از ۳۸ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال حق بیمه و نیز صدور ۲۲ هزار و ۹۶ میلیارد ریال خسارت تراز مالی خود را به ۱۶هزار و ۵۸۷ میلیارد ریال برساند که از دو جهت قابل بررسی است.

مروری بر سنوات گذشته بیمه نوین نشان می دهد که در ۱۰ ماهه سال گذشته تراز مالی این شرکت با صدور ۲۵ هزار و ۱۰۹ میلیارد ریال حق بیمه و خسارت پرداختی ۱۲هزار و ۶۲۲ میلیارد ریالی، ۱۲ هزار و ۴۸۶میلیارد ریال بود که با تراز مالی مالی این شرکت در ۱۰ ماهه سال جاری فاصله ۳۳ درصدی دارد.

شکستن تراز مالی مجموع سال قبل

تراز مالی بیمه نوین همچنین در پایان سال قبل با احتساب میزان صدور حق بیمه و خسارت پرداختی رقم ۱۴ هزار و ۷۱۸ میلیارد ریالی را ثبت کرد تا تراز فعلی این شرکت از مجموع سال ۱۴۰۱ نیز بیشتر باشدکه نشان از تلاش مدیران آن در جهت ترمیم ارکان مالی آن دارد.

رشد قابل توجه درآمد هر سهم بیمه نوین در تابلوی معاملاتی 

رشد درآمد هر سهم بیمه نوین از زمان انتشار صورتهای مالی نه ماهه ۱۴۰۲ را شاید بتوان مهمترین دستاورد این شرکت دانست. بررسی تابلوی این شرکت نشان می دهد که درآمد هر سهم بیمه نوین در حال حاضر ۷۵ ریال است که نسبت به سود هر سهم این شرکت در پایان آذرماه سال جاری پیشرفت خوبی داشته و می توان گفت امیدواری در اردوگاه بیمه نوین همچنان برقرار خواهد بود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط