خواص شگفت انگیز آلوئه‌ورا که نمی‌دانستید

در مورد خواص آلوئه‌ورا برای پوست از جمله درمان آفتاب سوختگی و بهبود زخم چیزهای زیادی شنیده‌ایم. اما فواید آلوئه‌ورا بیش از اینهاست.

به گزارش رصد روز، آلوئه‌ورا جزو گیاهان بومی آفریقای شمالی، جنوب اروپا و جزایر قناری است، اما امروزه در تمام مناطقی که آب‌وهوای استوایی دارند رشد می‌کند و خواص بسیاری دارد؛ از تسکین سوزش معده گرفته تا کاهش سرعت گسترش سلول‌های سرطانی سینه. مطلب زیر شش مورد از شگفت‌انگیزترین خاصیت‌های این گیاه معجزه‌گر را به شما معرفی می‌کند:

۱. درمان سوزش معده

بازگشت اسید معده به مری یا «ریفلاکس گاستروازوفاژیال» یکی از مشکلات گوارشی رایج است که اغلب منجر به سوزش معده می‌شود. محققین مصرف حدود ۳۰ تا ۸۰ گرم ژل آلوئه‌ورا را هنگام غذا برای کاهش ریفلاکس معده و رفع دیگر مشکلات گوارشی توصیه می‌کنند.

۲. تازه نگه‌داشتن میوه‌ها

در تحقیقاتی که توسط دانشگاه کمبریج در سال ۲۰۱۴ انجام شد، محققان روی گوجه‌فرنگی‌ها را با ژل آلوئه‌ورا پوشاندند و متوجه شدند این روکش از رشد بسیاری از باکتری‌های مضر موجود روی سبزیجات جلوگیری می‌کند.

در تحقیقات دیگری همین آزمایش را روی میوه سیب انجام دادند و نتیجه مشابهی به‌ دست آوردند. پس می‌توان نتیجه‌گیری کرد که میوه‌ها و سبزیجات را می‌توان به کمک آلوئه‌ورا برای مدت طولانی‌تری تازه نگه داشت. با این کار مجبور نیستیم از محصولات شیمیایی برای تازه نگه داشتن میوه‌ها در فروشگاه یا منزل استفاده کنیم.

۳. جایگزین مناسبی برای دهانشویه

در سال ۲۰۱۴ تحقیقی انجام شد و محققان به این نتیجه رسیدند که عصاره گیاه آلوئه‌ورا می‌تواند یک جایگزین مؤثر برای دهانشویه‌های دارای ترکیبات شیمیایی باشد. ترکیبات طبیعی این گیاه که شامل میزان مناسبی ویتامین C است، از تشکیل پلاک روی دندان جلوگیری می‌کند و همچنین خونریزی یا التهاب لثه را التیام می‌بخشد.

۴. کاهش قندخون

طبق تحقیقات، افرادی که دیابت نوع دو دارند می‌توانند قند خون خود را با مصرف روزانه دو قاشق غذاخوری آب آلوئه‌ورا پایین بیاورند. به همین جهت می‌توان از خواص آلوئه‌ورا برای درمان دیابت نوع۲ استفاده کرد؛ چرا که تحقیقات دیگری هم که مبنی بر پالپ‌های این گیاه انجام شده بود این موضوع را تایید کرده است.

اما افراد دیابتی که داروهای کاهش گلوکز مصرف می‌کنند، باید در مصرف این گیاه با احتیاط عمل کنند. مصرف آلوئه ورا همراه با این نوع داروهای دیابت ممکن است میزان گلوکز را تا حد خطرناکی پایین بیاورد.

۵. آبرسان مناسب پوست

ماسک آلوئه‌ورا می‌تواند پوست شما را تمیز کرده و آن را آبرسانی کند. این قابلیت ممکن است به دلیل مقاوت این گیاه در برابر خشکی و آب‌وهوای بی‌ثبات باشد. این گیاه برای دوام آوردن در شرایط سخت، در برگ‌های خود آب ذخیره می‌کند. این برگ‌های پرآب در کنار ترکیبات گیاهی خاصی به نام «کربوهیدرات‌های پیچیده» (complex carbohydrates)، آلوئه‌ورا را به یک مرطوب‌کننده و آرام‌بخش طبیعی برای پوست صورت تبدیل می‌کند.

۶. دشمن سرطان

تحقیقات تازه‌ای روی خواص دارویی یکی از ترکیبات موجود در برگ‌های آلوئه‌ورا به نام aloe emodin منتشر شده است. محققان پی برده‌اند که این ماده توانایی کُند کردن روند رشد سرطان سینه را دارد. اما تحقیقات بیشتری برای تأیید این نظریه نیاز است.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط

آخرین اخبار