خودروهای جدید در راه بورس

بورس کالا این هفته میزبان عرضه خودروهای جدیدی روی تابلوی معاملات خواهد بود. به گزارش رصد روز،اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد. بورس تهران ...

بورس کالا این هفته میزبان عرضه خودروهای جدیدی روی تابلوی معاملات خواهد بود.

به گزارش رصد روز،اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

بورس تهران معاملات هفته گذشته را کم‌نوسان پشت سر گذاشت و شاخص کل بازار سهام در مجموع دادوستدهای هفته منتهی به ۲ آذرماه با افت ۰.۲۴ درصدی مواجه شد. این دومین هفته متوالی است که این نماگر بورسی نوسانی کم‌مقدار در جهت کاهشی را تجربه می‌کند.  شاخص هم‌وزن اما در هفته گذشته ۱.۴۵ درصد افزایش ارتفاع داد و برای چهارمین هفته متوالی به صعود ادامه داد.

سکه در هفته منتهی به ۴ آذرماه یک بار دیگر گوی سبقت را از دیگر رقبایش ربود و با افزایش قیمت بیش از ۲ درصدی و جابه‌جا کردن رکورد تاریخی خود پس از دو سال در صدر جدول بازدهی هفتگی بازار دارایی‌ها ایستاد.

قیمت دلار در هفته گذشته با رشد ۰.۱ درصدی به ۳۵ هزار و ۳۰۰ تومان رسید و شاخص خودروی بورسان نیز ۰.۱ درصد افزایش ارتفاع داد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی: امسال با تدبیری که وزیر اقتصاد و شورای عالی بورس داشتند در دو مرحله سود سهام عدالت واریز می شود که پیش بینی می شود ارقام آن دو برابر سال گذشته باشد.

مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس، نمونه اساسنامه و امیدنامه صندوق‌های سرمایه‌گذاری “بخشی” را تصویب کرد.

بورس کالا این هفته میزبان عرضه خودروهای جدیدی روی تابلوی معاملات خواهد بود.

٢ هزار و ١٧۴ دستگاه خودرو شامل هایما S۷ و S۵، تارا دستی و اتوماتیک، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و همچنین لاماری ایما در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه (۷ تا ۹ آذر) روی تابلوی بورس کالا می‌رود؛ این نخستین عرضه تارا و پژو ۲۰۷ اتوماتیک در بورس کالا خواهد بود.

براساس صورتجلسه‌ای که کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در شامگاه چهارشنبه (به وقت ایران) منتشر کرد، مقامات فدرال رزرو توافق کرده‌اند که سرعت افزایش نرخ بهره را نسبت به چهار دوره قبلی کاهش دهند، زیرا این موضوع به سیاستگذاران اجازه می‌دهد تا تاثیر سیاست‌های انقباضی اخیر را بر وضعیت اقتصاد ارزیابی کنند.

به گفته مدیرعامل گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران به‌زودی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس‌کالای ایران راه‌اندازی می‌شود و سرمایه‌گذاران با سرمایه‌های اندک می‌توانند به شیوه‌ای امن و شفاف اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار طلا کنند. قرار است هر گواهی سپرده شمش طلا در بورس‌کالا معادل ۱۰۰سوت باشد.

یورواستات گزارش داد مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ۹ ماهه ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ با رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود ۴ میلیارد یورو رسید. مبادلات تجاری دو طرف در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۵ میلیون یورو اعلام شده بود.

وزارت دادگستری روسیه «متا پلتفرمز» غول فناوری آمریکایی مالک فیس‌بوک و اینستاگرام را به فهرست سازمان‌های افراطی خود اضافه کرد.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: برنامه‌ای برای قطع رابطه دیپلماتیک با ایران نداریم.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قطعنامه علیه ایران درباره آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» خوانده شده را با ۲۵ رأی موافق، رأی مخالف و ۱۵ رای ممتنع به تصویب رساند. تصویب این قطعنامه به معنای موافقت این شورا با ایجاد یک «هیأت حقیقت‌یاب» درباره ادعاها در خصوص «نقض حقوق بشر توسط ایران» در حوادث اخیر است.

امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد علیه ایران، آن را اقدام ضدایرانی گروه معدودی از کشورهای غربی و کاملا مردود دانست.

«فابیان ماینفیش، سخنگوی وزارت اقتصاد سوئیس اعلام کرد که این کشور مانند گذشته از اعمال تحریم علیه ایران به تبعیت از اتحادیه اروپا در خصوص ناآرامی‌های جاری در این کشور خودداری می‌کند.

نماینده روسیه در وین: ماه‌هاست که در مذاکرات احیای برجام در وین اتفاقی نیفتاده است. با توجه به این که انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا به پایان رسیده، وقت آن است دوباره گرد هم بیاییم و ماراتن مذاکره را کامل کنیم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار