خودرو‌ها با چند میلیون جریمه توقیف می‌شوند؟

معاون اجتماعی و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی گفت: رانندگانی که جریمه‌های پرداخت نشده خودروی آنان بیش از ۳۰ میلیون ریال بوده یا مرتکب تخلفات حادثه ساز شده باشند، متوقف می‌شود.

به گزارش رصد روز، معاون اجتماعی و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی گفت: رانندگانی که جریمه‌های پرداخت نشده خودروی آنان بیش از ۳۰ میلیون ریال بوده یا مرتکب تخلفات حادثه ساز شده باشند، متوقف می‌شود.

سرهنگ عین اله جهانی پیرامون موضوع ارسال پیامک به مالکان خودرو‌های جریمه بالای ۱۰ میلیون ریال اظهار داشت: پیامک‌هایی با موضوع مالک محترم وسیله نقلیه، شما دارای جریمه بالای ۱۰ میلیون ریال هستید، لذا ظرف مدت یک ماه نسبت به پرداخت آن اقدام نموده در غیر این صورت وسیله نقلیه شما توقیف خواهد شد برای برخی از هموطنان ارسال گردیده است.

وی گفت: مطابق ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، پلیس راهور مکلف است مالکان خودرو‌ها را از میزان جریمه بالای ۱۰ میلیون ریال مطلع کنند. بر همین اساس پیامک مزبور به مالکان مربوطه ارسال شده است.

معاون اجتماعی و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی گفت: هموطنان نسبت به پرداخت جریمه‌های رانندگی به عنوان دیون معوقه خود حتما اقدام کنند. اما به جهت رعایت حال آنان و باتوجه به روز‌های پایانی سال، سردار کمال هادیانفر؛ ریاست پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور به تمام همکاران ابلاغ کرد، در صورتی نسبت به توقیف وسایل نقلیه اقدام کنند که جریمه‌های پرداخت نشده آنان بیش از سی میلیون ریال بوده و یا مرتکب تخلفات حادثه ساز از قبیل سرعت و سبقت‌های غیرمجاز، انحراف به چپ در جاده‌های دوطرفه، استفاده از شانه خاکی راه در جاده‌های پرترافیک شده باشند، چرا که حفظ جان مردم در جاده‌ها مهمترین اولویت پلیس راهنمایی و رانندگی می‌باشد.

سرهنگ جهانی در پایان اظهار داشت: رانندگان با رعایت قوانین و احترام به قانون سعی کنند مرتکب تخلف نشده تا با ایمنی و آرامش بیشتری رانندگی کنند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار