خوش‌بینی کارشناسان به بورس ۱۴۰۲

بورس تهران در روز سه‌شنبه درحالی که ساعت‌های ابتدایی را با افزایش عرضه‌ها پشت سرگذاشت اما در نهایت متعادل و مثبت پیگیری شد. در روز معاملاتی گذشته شاهد یک رشد نماگرهای اصلی بازار سهام بودیم و شاخص کل بورس با افزایش ۱.۶۱ درصدی همراه شد تا ب...

بورس تهران در روز سه‌شنبه درحالی که ساعت‌های ابتدایی را با افزایش عرضه‌ها پشت سرگذاشت اما در نهایت متعادل و مثبت پیگیری شد. در روز معاملاتی گذشته شاهد یک رشد نماگرهای اصلی بازار سهام بودیم و شاخص کل بورس با افزایش ۱.۶۱ درصدی همراه شد تا به پیشروی خود در ابرکانال ۱.۸ میلیون واحدی ادامه داده باشد. شاخص هم‌وزن نیز شرایط مشابهی داشت و در نهایت ۰.۸۱ افزایش یافت.

به گزارش رصد روز، بورس تهران در روز سه‌شنبه درحالی که ساعت‌های ابتدایی را با افزایش عرضه‌ها پشت سرگذاشت اما در نهایت متعادل و مثبت پیگیری شد. در روز معاملاتی گذشته شاهد یک رشد نماگرهای اصلی بازار سهام بودیم و شاخص کل بورس با افزایش ۱.۶۱ درصدی همراه شد تا به پیشروی خود در ابرکانال ۱.۸ میلیون واحدی ادامه داده باشد. شاخص هم‌وزن نیز شرایط مشابهی داشت و در نهایت ۰.۸۱ افزایش یافت.

ارزش معاملات خرد سهام با یک افت محسوس، روز سه‌شنبه را در کانال ۹ هزار میلیارد تومانی به پایان رساند و در نهایت عدد ۹۹۶۷ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع خودرو وقطعات، فلزات اساسی و شیمیایی و در بین نمادها خزامیا، پالایش و شستا بیشترین ارزش معاملات را داشتند. شاهد خروج  پول اشخاص حقیقی از بازار سهام بودیم و حدود ۱۵۰ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی مربوط به نمادهای کگل و حآفرین بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای وسالت و ثفارس داشتند.

در زنگ پایان امروز همراه با سینا حمیدی، کارشناس بازار سرمایه، شرایط جاری این روزهای بازار سهام مورد بررسی قرار گرفت و روند و چشم‌انداز آتی آن تشریح شد.

در بخش دوم نیز از سری برنامه‌های فردای صنعت و تجارت به بررسی تخصصی صنعت سیمان در ایران و جهان پرداختیم.

مطالب مرتبط