دارایی های مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس بوک به رتبه ۲۸ سقوط کرد

بلومبرگ اعلام کرد که دارایی مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس بوک، تا کنون ۱۰۰ میلیارد دلار در سال جاری میلادی کاهش یافته است که این کاهش بزرگترین کاهش در میان ثروتمندترین افراد جهان محسوب می‌شود.

به گزارش رصد روز، بلومبرگ روز جمعه گزارش داد که دارایی مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس بوک، تا کنون ۱۰۰ میلیارد دلار در سال جاری میلادی کاهش یافته است که این کاهش بزرگترین کاهش در میان ثروتمندترین افراد جهان محسوب می‌شود.

این شبکه خبری در گزارش خود نوشت: مدیر اجرایی شرکت متا بیشترین ضرر را در میان افرادی که در فهرست ثروت قرار دارند، متحمل شده است.

بر اساس این گزارش، دارایی خالص فعلی زاکربرگ ۳۸.۱ میلیارد دلار است که او را به بیست و هشتمین فرد ثروتمند جهان تبدیل می کند که یک «افت خیره کننده» از اوج ۱۴۲ میلیارد دلاری در سپتامبر ۲۰۲۱، محسوب می‌شود.

کمتر از دو سال پیش، این سرمایه دار حوزه فناوری پس از جف بزوس و بیل گیتس در رتبه سوم ثروتمندترین افراد جهان قرار داشت.

ثروت این مرد ۳۸ ساله از زمانی که نام شرکت را از فیس بوک به متا تغییر داد، عمدتاً در مسیر نزولی قرار گرفت. بر اساس آخرین بیانیه نمایندگی این شرکت که توسط بلومبرگ نقل شده است، این تاجر بیش از ۳۵۰ میلیون سهم در شرکت متا دارد.

فشار زاکربرگ به متاورس، دنیای مجازی‌ای که از طریق عینک‌های سع بعدی قابل دسترسی است، منجر به انبوهی از انتقادات شده است، در حالی که این پروژه هنوز برای تکمیل هر سال به میلیاردها دلار بودجه نیاز دارد.

شرکت متا که به دلیل کاهش درآمد تبلیغات آنلاین، رقابت TikTok و افزایش نگرانی و تردید در مورد آینده متاورس دچار مشکل شده است، روز چهارشنبه از درآمد ناامیدکننده سه ماهه سوم خود خبر داد.

درآمد گزارش شده ۲۷.۷ میلیارد دلاری، کاهش ۴.۵ درصدی نسبت به سال گذشته و دومین افت سه ماهه متوالی برای این شرکت را نشان می‌دهد. شرکت زاکربرگ هرگز پیش از سال ۲۰۲۲ کاهش فروش را ثبت نکرده بود.

متا هشدار داد که سه ماهه چهارم نیز مشابه خواهد بود و درآمد این شرکت کمتر از حد انتظار و حدود ۳۰ میلیارد دلار خواهد بود. از ابتدای سال جاری میلادی، سهام متا بیش از ۶۱ درصد کاهش یافته است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار