درآمد نجومی تپسی از کمیسیون رانندگان + سند

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]در حالیکه تپسی برای ورود به بازار سرمایه آماده می شود بررسی صورت وضعیت درآمدهای عملیاتی این شرکت نشان از درآمد نجومی تپسی از کمیسیون ر...

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]در حالیکه تپسی برای ورود به بازار سرمایه آماده می شود بررسی صورت وضعیت درآمدهای عملیاتی این شرکت نشان از درآمد نجومی تپسی از کمیسیون رانندگان می دهد. [/box]

به گزارش اختصاصی رصد روز، شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس با سرمایه ثبتی یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال در بازار فرابورس پذیرفته شده اما هنوز تا شروع معاملات نماد تپسی در بازار بورس مسائلی باقیست که باید حل و فصل شود. تپسی که در ۲۳ شهر کشور خدمات تاکسی اینترنتی ارائه می دهد در پایان سه ماهه نخست سال ۱۷۷ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال سود انباشته را در سبد خود می بیند که این میزان در مقایسه با پایان سال قبل ۱۲۷ درصد رشد را نشان می دهد.

درآمد تپسی از کمیسیون رانندگان چقدر است؟

 

بررسی صورتهای مالی منتهی به پایان سال قبل حاکی از درآمد نجومی تپسی از کمیسیون رانندگان است. این شرکت در پایان سال قبل بیش از ۲ هزار و ۵۰۵ میلیون ریال از محل کمیسیون ۱۵ درصدی رانندگان بابت کرایه سفرهای انجام شده درآمد داشته که این رقم ۱۱ هزار و ۴۶۹ درصد بیش از سود انباشته تپسی در پایان سه ماه سال جاریست.

این اتفاق در شرایطی می افتد که برخی رانندگان تاکسی های اینترنتی در شبکه های اجتماعی و یا در مصاحبه با برخی سایتها از شرایط موجود در این شرکتها گلایه مندند و معتقد هستند که این کمیسیونها به ظاهر ۱۵ درصدست اما در عمل بین ۱۸ تا ۲۰ درصد از آنها به عنوان کمیسیون کسر می شود.

برخی دیگر با اشاره به کمیسیونهای شرکت جهانی اوبر اظهار می کنند که این کمیسیون در قبال خدماتی که به رانندگان ارائه می شود قابل درک است اما شرکتهای تاکسی اینترنتی در داخل کشور به جز سهمیه بنزین تاکنون خدمات دیگری به رانندگان ارائه نداده هرچند که تپسی برای رانندگان خود سرویس های دوره ای مانند خرید لاستیک در نظر گرفته است.

لازم به ذکر است تپسی از همین در سال ۹۹ نیز یک هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال درآمد عملیاتی شناسایی کرده بود.

*هرگونه کپی برداری از این گزارش تنها با ذکر منبع مجاز می باشد

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

مطالب مرتبط