در شرکت زیر مجموعه مخابرات ایران چه خبر است؟ تصمیمات مجمع چگونه اجرا نشد؟

شرکت مدیریت سامان سازه غدیر از شرکتهای زیر مجموعه مخابرات ایران است که در گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی خود مسئله ای را می بیند که جای بحث و چکش کاری دارد

به گزارش اختصاصی رصد روز ، انتخابات در هر شکلی که برگزار شود خروجی آن در تمکین از اراده جمعی و خواست اکثریت مهمترین موضوعی است که باید به آن دقت ویژه کرد اما گویا در برخی از شرکتها این موضوع مفهوم مشخص ندارد و حتی تصمیمات مجامع نیز در آن وتو شدنی و یا در نظر نگرفتنی است. تصمیمات مجمع در هر شرکتی لازم الاجراست مگر اینکه عده ای قصد داشته باشند خلاف این ماجرا را ثابت کنند. شرکت مدیریت سامان سازه غدیر از شرکتهای زیر مجموعه مخابرات ایران است که مجید موسوی را به عنوان مدیرعامل خود می بیند و سید غلامرضا عرب هاشمی ریاست هیئت مدیره آن را بر عهده دارد.

 

نادر صابری وند نائب رئیس هیئت مدیره است و حمیدرضا منیری ابیانه و احمد حیدری سایر اعضای هیئت مدیره آن را تشکیل می دهند.

 

مسئله قابل تأملی که در گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی این شرکت در پایان سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۹ به چشم میخورد لزوم شفاف سازی درباره موضوعی را بیشتر می کند که در آن تصمیمات و خرد جمعی محور و موضوع است.

 

در بخشی از این گزارش بیان شده که به موجب جلسه مجمع عمومی مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰، پنج نفر اشخاص حقیقی (غیر سهامدار) به جای اشخاص حقوقی صاحبان سهام انتخاب گردیده که ۲ عضو انتخابی جایگزین اشخاص حقیقی قبلی نشده و یک عضو سابق کماکان در شرکت شاغل است.

 

ماده ۱۰۷ قانون اصلاحیه تجارت در این باره بیان می دارد؛ شرکت سهامی به وسیله هیئت مدیره‌ای که از بین صاحبان سهام انتخاب شده و کلاً یا بعضاً قابل عزل می‌باشند اداره خواهد شد. عده‌ اعضای هیئت مدیره در شرکت‌های سهامی عمومی نباید از پنج نفر کمتر باشد.

 

باید از مدیران شرکت مخابرات ایران پرسید که اساساً اگر بنا نبود که تصمیمات مجمع انجام شود چه لزومی برای برگزاری و صرف هزینه در این باره وجود داشت؟

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار