مشق بانکداری به شیوه بانک سینا؛

دستاورد خیره کننده بانک سینا در ۹ ماهه ۱۴۰۲

نه ماهه 1402 برای بانک سینا با نمایشی قابل قبول در بازار سرمایه در کنار موفقیت رشد منابع پولی بدون هزینه، ارتقاء درآمدهای عملیاتی و سود خالص به همراه افزایش سپرده مشتریان و بهبود 29 درصدی منابع به پایان رسید.

به گزارش رصد روز، سال ۱۴۰۲ برای بانک سینا سالی متفاوت نسبت به سنوات قبل از حیث دستاوردهای مالی و معرفی خدمات به شمار می آید. موفقیت های این بانک در رشد شاخصهای مالی در کنار حضور امیدوارکننده در بازار سرمایه به همراه توسعه محصولات و خدمات بانکی نقشه راه مطلوبی را برای بانک متصور می نماید که نمود آن در گزارشات بورسی و عملکرد بورسی بانک قابل لمس است.

بانک سینا که در حال حاضر با سرمایه ۲۵ هزار و ۳۸۳ میلیارد ریال در بازار اول بورس فعالیت میکند در نه ماهه ۱۴۰۲ با رشد همه شاخصهای مالی تعیین کننده نسبت به مجموع سال گذشته و ۹ ماهه ۱۴۰۱ دستاوردی قابل تأمل را در بین شرکتهای سهامی عام و شبکه بانکی رقم زد.

نمایش تأثیرگذار در بازار سرمایه توسط بانک سینا 

بررسی عملکرد بورسی بانک سینا حکایت از آن دارد که در ۱۷۵ روز معاملاتی تا پایان آذر ماه ۱۴۰۲ تعداد سهام معامله شده این بانک در بازار سرمایه نسبت به ۲۰۵ روز معاملاتی در سال گذشته بیشتر بوده که نشان از اعتماد سهامداران به نماد “وسینا” و پشتوانه محکم آن دارد.

نتایج حاکی از آنست که گه بیش از ۱۲ میلیارد و ۹۲۸ میلیون سهم بانک سینا در نه ماهه ۱۴۰۲ معامله شده که این رقم در سال گذشته در مجموع ۶ میلیارد و ۹۲۶میلیون سهم بود که رشد ۸۷ درصدی تعداد سهام معامله شده در پایان آذرماه نسبت به سال گذشته اهمیت اقدامات بانک را ملموس تر می کند.

ارزش سهام “وسینا” در نه ماهه سال جاری به بیش از ۶۰ هزار و ۷۱۱ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۵۸ درصدی را گزارش می کند و ارزش بازار آن نیز با رشدی نسبی نسبت به سال گذشته به ۹۹ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال تکیه زد.

نمایش قابل قبول بانک سینا در بازار سرمایه در شرایطی به دست می آید که یکی اهداف این بانک قرار گرفتن در بین ۵ بانک خصوصی_بورسی برتر از لحاظ سودآوریست.

جهش شاخص های مالی تعیین کننده

اما مهمترین رکن پیاده سازی عملیات بانکداری در بانک سینا را باید در رشد ۲۹ درصدی منایع، افزایش ۲۳ درصدی تسهیلات، بازدهی ۲.۵ درصدی دارایی ها و ۳۶.۵ درصدی حقوق صاحبان سهام با حاشبه سود ۱۵.۱ درصدی دید که با توجه به اوضاع حاکم بر شبکه بانکی و کل اقتصاد دستاوردی قابل قبول در نگاه منتقدان می تواند باشد.

در کنار اعتماد سهامداران باید به همراهی مشتریان و صاحبان سپرده در بانک سینا نیز اشاره کرد. طبق آخرین نتایج صورتهای مالی مبلغ سپرده مشتریان در پایان آذرماه سال جاری با رشد قابل قبول به ۷۷۰ هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال رسیده که پیام آن نمره قبولی و رضایت مشتریان بانک از ارائه خدمات بانکی در این بانک است.

یکی از تأثیرگذارترین اقدامات پولی در جذب منابع را باید رشد ۲۹ درصدی سپرده های بدون هزینه در بانک سینا نسبت به سال گذشته دانست. سپرده های بدون هزینه این بانک در پایان ۹ ماهه سال جاری به ۲۷۱ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال رسید که با توجه به زمزمه افزایش سود بانکی جذب این مقدار منابع پولی بدون هزینه در چرخه نقدینگی بانک قابل توجه است.

در بخش گزارش مصارف شاهد رشد ۲۳ درصدی تسهیلات اعطایی به ارزش ۵۸۳ هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال هستیم و البته ذکر این نکته الزامی به نظر میرسد که سپرده های قانونی این بانک نزد بانک مرکزی برای کنترل نقدینگی و افزایش تراز منطقی ۷۷ هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال گزارش می شود.

رشد خالص درآمدهای عملیاتی بانک در ۹ ماهه سال جاری نسبت به پایان سال قبل به همراه افزایش سود پایه هرسهم از دیگر نکات قابل اهمیت در جدیدترین گزارشات مالی بانک سینا مشاهده می شود. ضمن اینکه پیاده سازی موفق عملیات بانکداری در بانک سینا منجر به رشد ۱۶۲ درصدی سود خالص بانک نسبت به مدت مشابه سال قبل شد تا همه دستاوردهای ممکن برای بانک سینا روی نوار صعودی باشد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار