دعوت انگلیس از کره شمالی برای شرکت در تدفین ملکه!

انگلیس از کره شمالی دعوت کرد تا فرستاده‌ای را برای شرکت در مراسم تدفین ملکه این کشور اعزام کند.

به گزارش رصد روز، انگلیس از کره شمالی دعوت کرد تا فرستاده‌ای را برای شرکت در مراسم تدفین ملکه این کشور اعزام کند.

یک منبع در وزارت امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد، دولت لندن از کره شمالی دعوت کرده نماینده‌ای را برای شرکت در مراسم خاکسپاری الیزابت دوم، ملکه انگلیس در روز دوشنبه آینده اعزام کند اما برای افغانستان، سوریه و ونزوئلا چنین دعوتنامه‌ای را نفرستاده است.
قرار است خاکسپاری الیزابت دوم، ملکه انگلیس روز دوشنبه آینده، ۱۹ سپتامبر در شهر لندن برگزار شود و مجموعه‌ای از رهبران و چهره‌های کشورهای جهان تا کنون تمایلشان برای شرکت در این مراسم را اعلام کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، منبع خبری گفت، دعوتنامه‌ای که دولت انگلیس برای کره شمالی در خصوص این مراسم فرستاده، در سطح سفیری است. معنی آن این است که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در مراسم خاکسپاری الیزابت دوم شرکت نخواهد کرد. سفارتخانه کره شمالی در انگلیس واقع در غرب لندن است.

این منبع خبری گفت، سوریه و ونزوئلا هم دعوت به این مراسم نخواهند شد چون انگلیس در حال حاضر روابط دیپلماتیک با این کشورها ندارد. از افغانستان هم به دلیل وضعیت سیاسی فعلی آن برای این مراسم دعوت نشده است.

از جمله دیگر کشورهایی که انگلیس دعوت به شرکت آنها در این مراسم نکرده روسیه، میانمار و بلاروس هستند.

پنجشنبه گذشته (هشتم سپتامبر) کاخ باکینگهام از مرگ الیزابت دوم که بعد از بیش از ۷۰ سال سلطنت بر بریتانیا در ۹۶ سالگی در قلعه بالمورال اسکاتلند درگذشت، خبر داد. بزرگترین پسر او چارلز سوم رسماً به عنوان جاشنین وی اعلام شد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار