ذوب آهن اصفهان روبروی محیط زیست / عوارض بالای آلایندگی ذوب آهن چه توجیهی دارد؟ +سند

کارخانه ذوب آهن اصفهان در پایان شش ماهه سال 99 بیش از 1.398 میلیارد ریال عوارض آلایندگی محیط زیست پرداخت کرده که کیفیت فعالیت آن را با ابهامات قابل تأملی روبرو می کند

به گزارش اختصاصی رصد روز ، هوای بد این روزهای کشور در اکثر کلانشهرها خصوصا شهرهای صنعتی کاوشی جدید را موجب شده تا این بار با عینک محیط زیستی به بررسی کارخانجات مختلف در این زمینه بپردازیم. میزان عوارض آلایندگی کارخانجات نشان می دهد که فعالیت آنها برای محیط زیست چقدر مخرب است هرچند که هنوز جوابی از دستگاههای ذیربط درباره ساز و کارهای اتخاذ شده در جهت دفع آلایندگی فعالیت کارخانه ها دریافت نشده اما با توجه به وخامت هوا در شهرهای صنعتی نتیجه از پیش معلوم است.

با بررسی مستندات موجود شرکت های فعال در حوزه معادن و فلزات به کارخانه ذوب آهن اصفهان می رسیم. کارخانه ای که در این باره ید طولایی دارد و در شش ماهه ۹۸ عوارض آلایندگی اش به بیش از ۱.۳۹۸ میلیارد ریال می رسد. این در حالیست که که در پایان سال قبل نیز رقم قابل توجهی از عوارض آلایندگی محیط زیست را در صورتهای مالی این کارخانه صاحب نام مشاهده می کنیم.

 

کارخانه ذوب آهن اصفهان عوارض آلایندگی محیط زیست

 

بدون شک در روزهایی که هوای کشور نیازمند تمهیدات جدی است باید در خصوص نوع و کیفیت فعالیت چنین کارخانه هایی دقت نظر داشت زیرا با این شیوه باید در آینده ای نزدیک هزینه های گزافی را پرداخت کرد.

انجام عملیات ذوب وریخته گری ونورد فلزات آهنی و فولادهای آلیاژی جهت تولید انواع مقاطع هندسی استاندارد و تولید ورق، ارایه خدمات کالیبراسیون تجهیزات ، احداث و بهره برداری و اداره کارخانه ها و تأسیسات و تجهیزات مربوطه و صنایع وابسته از جمله فلعالیت های کارخانه ذوب آهن اصفهان است که در ارزش های سازمانی اش دوستدار محیط زیست بودن را مشاهده می کنیم اما با دیدن چنین رقمهایی آیا می توان با اطمبنان از این موضوع صحبت کرد؟

ذوب آهن اصفهان سهم ۱۴ درصدی از تولید فولاد خام کشور را در اختیار دارد اما در بخش تیرآهن ۶۳ درصد بازار از تولید را مال خود می بیند.

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار