راه اندازی اولین نئوبانک واقعی، بزرگترین تحول بانک ایران زمین در صنعت بانکداری است

مدیر عامل بانک ایران زمین در جلسه هم اندیشی روسای شعب استان تهران این بانک با اشاره به قرارداد راه اندازی نئوبانک ایران زمین گفت: راه اندازی اولین نئو بانک واقعی در کشور، تحول بزرگ بانک ایران زمین در صنعت بانکداری خواهد بود. این قرارداد ب...

 عبدالمجید پورسعید مدیرعامل این بانک در مراسم هم اندیشی شعب استان تهران شرایط رقابتی ایجاد شده بین بنگاه های اقتصادی را عاملی برای تقویت و کارهای موثر در ایجاد ارتباط قوی بین همه همکاران بیان کرد و گفت: وجود تعاملات مفید بین همکاران در شعب و ستاد باعث می شود همه پرسنل در جریان امور و اقداماتی که در بانک صورت می گیرد قرار گیرند و همینطور اگر مسئله ای وجود دارد مطرح کنند تا پیگیری شود و از روند انجام آن کار مطلع باشند.
پورسعید بر پیگیری ایجاد روابط سیستماتیک بین همکاران تاکید کرد و افزود: روابط سیستماتیک نیاز هر سازمانی است که باعث می شود اگر مسئله و مشکلی پیش می آید مطرح کنیم و بتوانیم حل کنیم. از آن مهمتر این است که وقتی آگاهی نسبت به امور و تلاش های صورت گرفته کامل شود، نتیجه اش رسیدن به جایگاهی است که بانک در حال حاضر بدست آورده است.
مدیرعامل بانک ایران زمین خاطرنشان کرد: قدم اول بانک ارائه خدمات بانکداری در حوزه دیجیتال با اپلیکیشنی به نام فراز است که مشتریان بتوانند از طریق تکنولوژی بدون حضور در شعب خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند. قدم بعدی هوشمند سازی سیستم است. به صورتی که مشتریان زمانی که از خدمات بانک استفاده می کنند، براساس نوع رفتار آنها (ارزش مشتری) خدمات خاصی برای آنها طراحی و ارائه شود.
پورسعید در خصوص نئوبانک ایران زمین گفت: راه اندازی اولین نئو بانک واقعی در کشور، تحول بزرگ بانک ایران زمین در صنعت بانکداری خواهد بود. این قرارداد با شرکت بزرگ “های وب” منعقد شده و قطعاً در آینده نزیک تعداد قراردادها و کسب و کارهایی که می توانند در این بستر فعالیت کنند بیشتر خواهد شد.
وی آموزش همکاران توسط روسا در شعب را بسیار پر اهمیت بیان کرد و افزود: روسا باید مشکلات همکاران در شعب را پیگیری کنند. جلسات را به صورت مستمر برگزار کنیم و ما به عنوان مسئول بتوانیم مسائل را پیگیری کنیم.

معاون طرح و برنامه:
ارائه خدمات در بانک ایران زمین براساس ارزش مشتری

مهران سوادکوهی معاون طرح و برنامه در این جلسه به تغییرات صورت گرفته طی پنج سال گذشته اشاره کرد و گفت: هر سازمانی مدل های کسب و کاری دارد که باعث تغییرات ساختاری در تمامی لایه های سازمانی و ایجاد مزیت رقابتی می شود .
این مدل ها و ساز و کارهای مرتبط در بانک ایران زمین طی این سال ها به صورت بنیادین طراحی و استقرار یافته است . به طوری که این تغییرات ساختاری باعث تغییرات اساسی در نحوه ارائه خدمات مبتنی بر بازار شده است.
وی افزود: در حال حاضر بانک ایران زمین در پنج حوزه کسب وکاری اساسی ، خدمات بانکی را ارائه می دهد. این حوزه های کسب وکاری بانکداری خرد ، بانکداری شرکتی, بانکداری دیجیتال و بانک دیجیتال به همراهی سازماندهی ساختاری مرتبط با هرحوزه گسب وکاری است .
در حوزه بانک دیجیتال ، خدمات مرتبط بهبود داده شده است و خدمات مکملی مانند خدمات گردشگری و خدمات بانکی و شبکه پرداخت تکمیل و به مشریان ارائه گردید.
حوزه بعدی بانکداری دیجیتال است. بانکداری دیجیتال مبتنی بر حوزه صنعت فعالیت است و مشارکت با شرکت های حوزه مخابرات از همین جنس است. یعنی در حوزه کسب و کاری صنعت و مجموعه هایی که در آن حوزه فعال هستند، خدمات را به آن ها ارائه می دهیم.
سوادکوهی درخصوص ارائه خدمات بر اساس ارزش مشتری گفت: یکی از مسائل مهم که در بانک ایجاد شده است ارزش مشتری است. تمام خدمات بر اساس ارزش مشتری ارائه می شود. یعنی مشتری بر اساس مراوداتی که با بانک خواهد داشت، خدمات دریافت می کند. هرچقدر این مراودات بیشتر باشد، خدماتی که دریافت خواهد کرد نیز بیشتر خواهد بود.
معاون طرح و برنامه بانک هر خدمتی که به مشتری ارائه می شود را دارایی بانک عنوان کرد و گفت: متناسب با ارزش مشتری خدمات به ایشان عرضه می شود و تعیین کننده سطح مشتری است ومشتری است که جایگاه خود را تعیین و ارتقا می دهد .
این تغییرات بنیادین است که مزیت رقابتی پایدار را برای بانک ایجاد می کند و مبتنی بر مدل های نوین صنعت بانکداری در سطح جهانی است و مفهوم بانک را به بانکداری ارتقا می دهد..

مدیر امور بازرسی:
اصلانی فر شرط تحقق اهداف یک سازمان تعامل اجزا با یکدیگر است

در این جلسه عباس اصلانی فر مدیر امور بازرسی بانک ایران زمین داشتن نگرش سیستمی را اولین قدم در مدیریت بازرسی دانست و گفت: نگرش سیستمی یعنی ما خودمان را جزئی از یک کل بدانیم. سازمان تشکیل شده است از اجزای مختلف یعنی سیستم هایی که همه با هم کار می کنند و یکی از این سیستم ها بازرسی است. هر کدام از سیستم ها خودشان اصل هستند و وقتی در کنار سایر واحد ها قرار می گیرند یک کل را تشکیل می دهند.
اصلانی فر شرط تحقق اهداف یک سازمان را تعامل اجزا با یکدیگر اعلام کرد و افزود: هر سیستمی از عوامل درونی و بیرونی تاثیر می پذیرد. بازرسی هم سعی می کند این تعامل را همیشه با واحد های مختلف بانک داشته باشد. یکی از واحدهایی که در تبیین روش ها و بخشنامه های بانک نظر می دهد بازرسی است که ما سعی کردیم از این طریق مشکلات شعب را ببینیم و به شعب کمک کنیم.
مدیر امور بازرسی بر رعایت نکاتی که نمایندگان بازرسی در ماموریت شعب اعلام می کنند تاکید کرد و افزود: روسای شعب راهنمایی و آموزش کارکنان را مدنظر قرار بدهند. یک سازمان زمانی حرکت دارد که پویا و زنده باشد و این زنده بودن برمی گردد به تعامل و هم افزایی و شرایط رشدی که واحد ها با یکدیگر دارند.
اصلانی فر در خصوص راه اندازی سامانه های بازرسی گفت: ما موفق شدیم ۲ سامانه راه اندازی کنیم.
مدیر امور بازرسی خاطر نشان کرد: با توجه به بودجه ای که از سوی هیأت عامل بانک و معاون طرح و برنامه مصوب شده است، شعبی که عملکردشان با بخشنامه ها و دستورالعمل ها در حد قابل قبول مطابقت داشته است، عملکرد آن ها در پایان سال بررسی می شود و پاداش خواهند گرفت.

مدیر امور روابط عمومی:
بزودی در تمام شبکه های اجتماعی پاسخگوی مشتریان خواهیم بود

در ادامه جلسه سید محمد حسین استاد مدیر امور روابط عمومی بانک نقطه اتصال مشتری و بانک را رسانه های نوین و فضای مجازی دانست و گفت: در حال حاضر دیگر یک مدیر روابط عمومی نمی تواند همه ارکان نظام افکار عمومی را در اختیار بگیرد. تک تک اعضای سازمان باید مثل یک خانواده بزرگ از مجموعه ای که در آن فعالیت می کنند حفاظت کنند.
وی افزود: همه رقبا از ابزارهای رسانه ای استفاده می کنند تا پیشرفت های یک سازمان موفق را کم رنگ جلوه بدهند. این موضوع یک اصل کلی است که در تمام دنیا اتفاق می افتد.
استاد در خصوص برندنیگ بانک گفت: در یک سال گذشته تیم روابط عمومی با حمایت های مدیران ارشد بانک توانست برند بانک را بازسازی کند. نمای شعب بانک تغییر کرد و این هویت را به مشتریان ارائه کردیم که ما با خدمات جدید و ظاهری بهتر از گذشته در کنار شما هستیم.
مدیر امور روابط عمومی خاطر نشان کرد: ما تا پایان سال ۱۴۰۰ روابط عمومی دیجیتال را به صورت کامل راه اندازی خواهیم کرد. مرکز تماس دیجیتال را راه اندازی کردیم و در ماه های آینده در تمام شبکه های اجتماعی پاسخگوی مشتریان و به ویژه همکاران در شعب خواهیم بود.
استاد از راه اندازی باشگاه مشتریان متفاوت خبر داد و گفت: بزودی باشگاه مشتریان متفاوتی افتتاح خواهد شد و این دفعه قرار است با دیدگاه و ایده های جدید و با توجه به ارزش مشتریان خدمات ویژه ای ارائه شود.

مدیر امور شعب استان تهران:
تقویت ساختار آموزشی شعب، در دستور کار است

در این جلسه مصطفی یزدانجو مدیر امور شعب استان تهران ضمن بررسی عملکرد شعب این استان از سال ۹۶ تا کنون، به ساماندهی شعب در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: با موافقت مدیران ارشد بانک از سال ۹۷ تعدادی از شعب به دلیل موقعیت مکانی نامناسب یا فضای غیر استاندارد شعبه جابجا شدند و در حال حاضر در شرایط مطلوب و استاندارد قرار دارند.
یزدانجو حوزه سرمایه انسانی را از محورهای اصلی برنامه سال ۱۴۰۱ استان تهران بیان کرد و افزود: ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که در سال آینده کسری نیروی شعب استان را تامین کنیم. همینطور به منظور افزایش سطح کیفی و اطلاعات همکاران، سختار آموزشی را تقویت خواهیم کرد.
مدیر امور شعب استان تهران در جلسه روسای شعب این استان بر جانشین پروری تاکید کرد و گفت: همکاران بازنشسته شعب آموزش های لازم را به سایر پرسنل در شعبه خود بدهند تا نیروهای آگاه و فرهیخته شناسایی و در سمت بر اساس آیین نامه در سمت بالاتر به فعالیت خود ادامه دهند.
یزدانجو تمرکز بر بهره برداری هر چه بیشتر از ابزارهای بانکداری دیجیتال تاکید کرد و خاطرنشان کرد: همکاران علاوه بر کسب آموزش های لازم در این خصوص باید مشتریان را به بهره برداری از بستر بانکداری دیجیتال که بانک در اختیارشان قرار داده است دعوت کنند و اطلاعات کامل این خدمات را در اختیار آنان قرار دهند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط