ردپای سیاستگذار خودرویی در فروش خودروهای وارداتی

یک احتمال هم این است که شورای رقابت همان طور که سخنگوی آن گفت به منظور ایجاد رقابت در بازار قیمت محصولات وارداتی برندهای جهانی خودروسازان را چندان بالا در نظر نگیرد تا خودروهای وارداتی با قیمت های پایین به جنگ خودروهای تولید داخل بروند. ب...

یک احتمال هم این است که شورای رقابت همان طور که سخنگوی آن گفت به منظور ایجاد رقابت در بازار قیمت محصولات وارداتی برندهای جهانی خودروسازان را چندان بالا در نظر نگیرد تا خودروهای وارداتی با قیمت های پایین به جنگ خودروهای تولید داخل بروند.

به گزارش رصد روز،بازگشایی مسیر ورودی خودرو به کشور بعد از گذشت حدود ۵ سال امکان پذیر شد.

ردپای سیاستگذار خودرویی در فروش خودروهای وارداتی

سیاست گذار خودرویی در دور جدید فروش خودروهای وارداتی حضوری تمام قد داشت.  مدیران صمت همانند فروش محصولات شرکت های خودروساز داخلی برای محصولات وارداتی نیز سامانه ای تعریف کردند تا مشتریان با ثبت نام در این سامانه نسبت به نام نویسی برای محصولات برندهای جهانی خودروساز اقدام کنند.

ورود شورای رقابت به قیمت گذاری خودروهای وارداتی

از سوی دیگر شورای رقابت اعلام کرد هفته آینده قصد دارد تا به قیمت گذاری خودروهای وارداتی ورود کند. آن طور که سخنگوی این شورا می گوید ورود اعضای شورای رقابت به بحث قیمت گذاری محصولات وارداتی برندهای جهانی خودروساز برای پایش و ایجاد رقابت در بازار است

اسماعیل شجاعی تاکید می کند شورای رقابت به شکل جدی به این مساله ورود خواهد کرد و خروجی جلسه ای که برگزار خواهد شد دستورالعملی برای واردات خواهد بود.

خبری بد برای ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی

ورود شورای رقابت به قیمت گذاری خودروهای وارداتی می تواند خبری بد برای ثبت نام کنندگان این خودروها در سامانه خرید خودروهای وارداتی باشد.

پیش تر شورای رقابت به بحث قیمت گذاری محصولات تولیدی شرکت های خودروساز داخلی ورود کرده بود و دستورالعملی برای تعیین قیمت های جدید کارخانه ای در اختیار مدیران خودروساز قرار داده بود.

دستورالعمل تعیین شده از سوی اعضای شورای رقابت به مذاق دولت خوش نیامد. معاون اول رییس جمهور در نامه ای از شورای رقابت خواست تا دستورالعمل قیمت کارخانه ای خودرو را مورد بازنگری قرار دهد.

محمد مخبر دستورالعمل شورای رقابت را تورم زا دانسته بود. اما بحث قیمت های خودروهای وارداتی در مبدا بحث دیگری است.

خودروهای وارداتی در رنج بالا قیمت گذاری می شوند؟

چنانچه شورای رقابت در مصوبه ای که برای تعیین قیمت خودروهای وارداتی برگزار می کند با همان دید پیشین خودروهای وارداتی را قیمت گذاری کند این احتمال وجود دارد که قیمت ها بالا بسته شوند.

از آنجایی که دولت نیز از مساله افزایش قیمت خودروهای وارداتی سود می برد بعید به نظر می رسد مخالفتی با این مساله داشته باشد. البته یک احتمال هم این است که شورای رقابت همان طور که سخنگوی آن گفت به منظور ایجاد رقابت در بازار قیمت محصولات وارداتی برندهای جهانی خودروسازان را چندان بالا در نظر نگیرد تا خودروهای وارداتی با قیمت های پایین به جنگ خودروهای تولید داخل بروند.

چنانچه این اتفاق عملیاتی شود شاهد ایجاد رقابت در بازار خودرو خواهیم بود. باید منتظر ماند و دید هفته آینده خروجی جلسه شورای رقابت در ارتباط با تعیین قیمت خودروهای وارداتی چیست و اعضای این شورا چه خوابی برای دستورالعمل قیمتی خودروهای وارداتی دیده اند؟

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار