رشد متقاضیان پای کار نهضت ملی مسکن در یک ماه اخیر

آخرین آمار حاکی از آن است که ۶۲۲ هزار متقاضی برای طرح نهضت ملی افتتاح حساب کرده‌اند؛ در حالی که این رقم در اوایل ماه گذشته ۵۶۰ هزار نفر بود.

به گزارش رصد روز، آخرین آمار حاکی از آن است که ۶۲۲ هزار متقاضی برای طرح نهضت ملی افتتاح حساب کرده‌اند؛ در حالی که این رقم در اوایل ماه گذشته ۵۶۰ هزار نفر بود.

همزمان با تامین زمین برای ۱.۵ میلیون واحد مسکونی و صدور پروانه برای ۶۲۱ هزار واحد، به تدریج آمار متقاضیان واجد شرایطی که نسبت به افتتاح حساب و واریز وجه برای واحدهای نهضت ملی مسکن اقدام کرده‌اند افزایش می‌یابد.

بر اساس آماری که امروز محمود شایان – مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرده، ۶۲۲ هزار و ۴۵۸ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در بانک مسکن افتتاح حساب و به طور کلی مبلغ ۲۱ هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان در حساب‌های خود واریز کرده‌اند. اوایل مردادماه تعداد افتتاح حساب‌ها ۵۵۹ هزار نفر و آورده آنان ۱۸ هزار میلیارد تومان بود که آمار از رشد ۱۱ درصدی افتتاح حساب‌ها حکایت دارد.

مدیرعامل بانک مسکن به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفته است: ۶۲۲ هزار و ۴۸۵ نفر متقاضی پذیرفته شده طرح نهضت ملی مسکن نزد بانک افتتاح حساب کردند.

وی از  واریز ۲۱ هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان وجوه توسط متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

شایان مبلغ کل واریزی به حساب سازندگان را از محل آورده متقاضیان و همچنین محل تسهیلات ۲۷ هزار و ۴۰۴ میلیاردتومان برشمرد و توضیح داد: از مجموع واریزی به حساب سازندگان، ۱۱ هزار و ۲۴۶ میلیاردتومان از محل آورده متقاضیان و ۱۶ هزار و۱۵۸ میلیاردتومان نیز از محل تسهیلات است.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن تاکنون ۳۳۳ هزار و ۶۶ واحد به بانک برای پرداخت تسهیلات معرفی شده است که بانک تاکنون با ۱۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد به مبلغ ۴۵ هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده است.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار