رشد ۲۰۰ درصدی ترانزیت خارجی در بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در پنج ماهه نخست امسال ترانزیت خارجی در بندر بوشهر نسبت به مدت مشابه پارسال رشدی ۲۰۰ درصدی به ثبت رسانده است.

به گزارش رصد روز، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در پنج ماهه نخست امسال ترانزیت خارجی در بندر بوشهر نسبت به مدت مشابه پارسال رشدی ۲۰۰ درصدی به ثبت رسانده است.

محمد شکیبی نسب ظهر روز دوشنبه ۲۱ شهریور اظهار کرد: عواملی نظیر عملیات شبانه روزی بندری، بکارگیری گروه‌های کارگری تخصصی مناسب از لحاظ کیفی و کمی، پایش مستمر نرم عملیات تخلیه و بارگیری، کاهش سرویس تایم شناورها و کاهش بروکراسی از یک سو و فعالیت‌های شرکت حمل و نقلی از سوی دیگر سبب شده است که ترانزیت کالا تا پایان مرداد سال ۱۴۰۱ در بندر بوشهر از مرز پنج هزار تن عبور کند و نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشدی ۲۰۰ درصدی همراه باشد.

وی بیان کرد: بندر قدیمی و خوشنام بوشهر در سال‌های اخیر با آماده سازی زیرساخت‌های بندری توانسته رشد چشمگیری در ترانزیت کالا تجربه کند که عمده کالاهای ترانزیتی این بندر دام زنده و خودرو به مقاصد کشورهای قطر و عراق است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز در راستای توسعه هرچه بیشتر ترانزیت کالا از بنادر استان بوده است و علاوه بر بندر بوشهر، بندر دیر نیز از بهار سال گذشته از مزیت رویه ترانزیت خارجی برخوردار شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: در پنج ماهه نخست امسال حدود ۲۰۰ باکس کانتینر تحت رویه ترانزیت خارجی در بندر دیر به مقصد کشور قطر بارگیری شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای مرداد ماه سال جاری با همکاری گمرک ایران و اداره کل گمرک استان مجوز رویه ترانزیت خارجی برای بندر گناوه نیز صادر شده است که می‌تواند عملکرد آن بندر را توسعه دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: در این راستا دریافت مجوز رویه ترانزیت خارجی برای بندر کنگان نیز در دست اقدام است.

شکیبی نسب اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به زیرساخت‌های بندری ایجاد شده، فعالیت‌های شرکت حمل و نقلی در ماه‌های اخیر و همچنین پیرو سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی، ترانزیت کالا از بنادر استان رشد چشمگیری را در پیش داشته باشد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط