رفتارهای مشکوک در بازار دلار

رفتار بازار ارز این روزها مشکوک است، قیمت در بازارهای مختلف به خوبی همدیگر را حمایت نمی کنند و متفاوت از روزهای معمول معامله می شوند. به گزارش رصد روز،روز قبل قیمت دلار تهران کاهش پیدا کرد ولی در ادامه نتوانست در پایین نیمه کانال ۳۲ هزار ...

رفتار بازار ارز این روزها مشکوک است، قیمت در بازارهای مختلف به خوبی همدیگر را حمایت نمی کنند و متفاوت از روزهای معمول معامله می شوند.

به گزارش رصد روز،روز قبل قیمت دلار تهران کاهش پیدا کرد ولی در ادامه نتوانست در پایین نیمه کانال ۳۲ هزار تومان تثبیت شود و روی مرز نیمه کانال متوقف شد.

 

رمزگشایی از رفتارهای مشکوک در بازار ارز

رفتار بازار ارز این روزها مشکوک است، قیمت در بازارهای مختلف به خوبی همدیگر را حمایت نمی کنند و متفاوت از روزهای معمول معامله می شوند.

 

رفتار این روزهای بازار دلایل متفاوتی دارد، برخی محدودیت های اعمال شده بر اینترنت را دلیل ناهماهنگی در بازار ارز می دانند ولی نشانه هایی از دستکاری در بازار نیز دیده می‌شود.

در این هفته یک روز دلار از جانب سلیمانیه متفاوت از بازار کاهشی شده و روز دیگر دلار هرات جور کنترل و کاهش قیمت را به دوش کشیده است.

درهم سقوط کرد

دیروز هم درهم امارات تنها بازاری بود که در پایان روز روند کاهشی خود را حفظ کرد. روز قبل حباب درهم صفر شد، میانگین حباب درهم در دو ماه گذشته بالای ۳۰۰ تومان بوده و از ابتدای ماه جاری نیز تا این میزان کاهش پیدا نکرده بود. شدت کاهش قیمت درهم در مقایسه با سایر بازار ها و بررسی رفتار بازار ارز در هفته گذشته ظن دستکاری در بازار را تقویت می کند.

پیشتازی سکه رفاه

گزارش بازار کار آمریکا در روز جمعه و افزایش احتمال رشد ۷۵ صدم درصدی نرخ بهره برای چهارمین جلسه متوالی توسط فدرال رزرو بیشتر بازار ها از جمله طلا را در روز دوشنبه کاهشی کرد، ارزش اونس در روز قبل کاهش پیدا کرد و با عدم تغییر ارزش دلار تهران، حباب سکه امامی افزایش پیدا کرد.

 

دیروز روز مقاومت معامله گران بود معامله گران سکه هم در برابر اولین هجوم معامله گران کاهشی برای شکست حمایت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی مقاومت کردند و سکه را به بالای محدوده حمایتی بازگرداندند.

 

سکه رفاه در معاملات روز قبل همچنان اصرار به معامله در سطوح بالاتر از قیمت سکه امامی در بازار طلا داشت و یک پله بالاتر معامله شد.

 

نرخ ارز در امارات به نرخ تهران رسید

اکوایران قیمت پایانی دلار در بازارهای مختلف را در هر روز محاسبه می کند و در نموداری اولین، کمترین،بالاترین و آخرین قیمت هفته منتهی به آن روز را قرار می دهد.

 

روز قبل بالاخره طلسم ربع سکه شکست و قیمت دلار ی ربع سکه با کاهش پنجاه هزار تومانی قیمت ربع سکه کاهش پیدا کرد.

 

درهم ولی روز قبل رفتار متفاوتی داشت و برخلاف معمول که نرخ دلاری درهم بالاتر از دلار تهران است نرخ دلاری درهم امارات و دلار تهران با هم برابر شدند و فاصله این دو نرخ از بین رفت.

هیجان فروش در بازار سهام کاهش یافت

بازار سهام روز قبل نیز بازده منفی داشت و و حدود هزار و ۱۶۰ واحد منفی شد ولی شکل معاملات در روز قبل متفاوت بود، در روزهای قبل روند خروج پول از بازار نزولی شده بود و این ذهنیت را تقویت می کرد که فروشندگان از بازار خارج شده اند، هر چند بازار سرمایه ذاتا صحنه تقابل خریدار و فروشنده است ولی برای ایجاد روند صعودی لازم است که میزان خریداران از فروشندگان بیشتر شود.

 

برخلاف روزهای قبل هم که بازار هیجانی معامله می شد روز گذشته بازار سرمایه از هیجان فاصله گرفت و در پایان بازار با افزایش فشار فروش مواجه نشد، دیروز سهام پالایشگاهی توانست خود را در محدوده های بالای مثبتی حفظ کند.

چراغ سبز نفت به بورس

صاحبان سرمایه ارزندگی سهام در آینده را بررسی می کند و اقدام به خرید می کنند و در این شرایط به نظر می رسد نفت جهانی به کمک بازار سرمایه آمده است، نفت در اقتصاد ما با اهمیت است و بر اساس نظر کارشناسان روند حرکتی شاخص کل با قیمت نفت همبستگی دارد، هفته قبل اوپک پلاس عرضه نفت را دو میلیون بشکه نفت کاهش داد.

 

تا با کاهش قیمت نفت به خاطر سیاست های انقباضی بانک های مرکزی جهان و کاهش تقاضا مقابله کند، در این شرایط قیمت نفت آمریکا هفته قبل حدود ۱۷ درصد رشد کرد. تصمیم اوپک پلاس پیش بینی ها از قیمت نفت در سال آتی را مقدار قابل توجهی افزایش داده است و تحلیلگران تکنیکالی و بنیادی را به رشد نفت امیدوار کرده است.

در شرایطی که سهام اصلاح قابل توجهی کرده و ارزنده هستند در صورتی که ریسکی بر بازار سرمایه تحمیل نشود، تغییر جهت انتظارات نسبت به نفت می تواند چراغ بازار سرمایه را سبز کند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار