رفتار زشت روابط عمومی بیمه سرمد با اهالی رسانه / من وصل کن شما نیستم

در تماسی که یکی از همکاران این پایگاه خبری با یکی از اعضای روابط عمومی بیمه سرمد برای روشن شدن موضوع یک گزارش داشت با رفتار زشت این فرد روبرو شد که اصلا شایسته روابط عمومی یک شرکت یا سازمان نیست.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، یکی از اصول حرفه ای نگارش خبر اطمینان از صحت و سقم آن به وسیله کانالهای تعریف شده است که روابط عمومی سازمانها و شرکتهای مختلف مهمترین آن هستند. یکطرفه به قاضی نرفتن و پرداخت بدون اطلاع دقیق به موضوع از جنبه های مهمی است که در ارتباط با این بخش مرتفع می شود. یکی از نقدهای همیشگی روابط عمومی سازمانها و نهادهای مختلف به اهالی رسانه این است که چرا قبل از درج خبری با این بخش راجع به مسئله مورد نظر گفتگویی حاصل نمی شود تا نظر و تحلیل آنها نیز در گزارش دیده شود. صبح امروز بعد از درج خبری در یکی از خبرگزاری های کشور مبنی بر اینکه تاجگردون به بیمه سرمد باز می گردد خبرنگار پایگاه خبری رصد روز در تماسی با روابط عمومی بیمه سرمد از آنها در خصوص صحت و سقم ماجرا جویا شد. در این تماس که طبق اصول نگارش درست صحیح خبر بوده وبرای جلوگیری از انتشار گزارش اشتباه با روابط عمومی بیمه سرمد برقرار شد متأسفانه برخورد روابط عمومی بیمه سرمد اصلا شایسته نبود.

در این تماس وقتی یکی از اعضای روابط عمومی بیمه سرمد با سؤالاتی در خصوص اخبار منتشر شده در یکی از خبرگزاریها روبرو شد و پاسخهای قانع کننده به سؤالات نداد و بیشتر با کلی گویی ( پیچاندن ) از پاسخگویی شانه خالی کرد با گلایه خبرنگارمان روبرو شد که در آن به ایشان گفت من وظیفه حرفه ای خود را انجام می دهم و برای جلوگیری از انتشار خبر ناقص و یا کذب با شما ارتباط برقرار کردم این برخورد شما و نوع پاسخگویی اصلا جالب نیست و اگر اطلاعی از موضوع ندارید می توانید من را به فرد دیگری وصل کنید که پاسخ به این تقاضا با این عبارت روبرو شد که من وصل کن شما نیستم.

خدمت آقای تهرانی مدیرکل روابط عمومی بیمه سرمد باید عرض کرد این ادبیات اصلا برازنده روابط عمومی یک سازمان و مجموعه نیست و اگر بنا باشد پیگیری یک موضوع با چنین رفتاری ربرو شود دیگر چه امیدی می توان به روشنگری داشت و آیا این برخورد را برازنده اهالی رسانه که خود از اهالی با تجربه آن هستید می دانید؟ آیا این رفتار مجموعه روابط عمومی بیمه سرمد به پای کل مجموعه بیمه سرمد نوشته نخواهد شد؟

وظیفه ذاتی رسانه پیگیری موضوعاتی است که می تواند برای مردم مهم و قابل اهمیت باشد و اصول حرفه ای هم اجتناب از قضاوت های عجولانه است که برای این منظور ارتباط با محل خبر مهمترین کاری است که باید انجام داد اما آیا با این شیوه برخورد که مشی روابط عمومی و نوع تعامل آنها با رسانه ها را زیر سؤال می برد می توان امیدوار به این موضوع بود؟

مطالب مرتبط

آخرین اخبار