رفتار منفعلانه بزرگترین سهامدار بانک سینا طی ۴ ماه !!!

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی 5 میلیارد و 890 میلیون از سهام بانک را در اختیار دارد که ارزش ریالی آن با قیمت پایانی معاملات دیروز به بیش از 59.360 میلیارد ریال می رسد. بانک سینا با 10 میلیارد سهم در بازار دوم بورس فعالیت می کند در حالیکه ا...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، موضوع سهامداری خلاف قانون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در بانک سینا سالهاست که مورد بحث بسیاری اهالی اقتصاد است و شائبه های زیادی در این باره مطرح شده. پرویز فتاح ریاست بنیاد مستضعفان نیز به این قضیه اذعان داشته و خوب می داند که وقتش رسیده تا برای این موضوع فکر چاره کنند. البته اینکه بعد از گذشت چندسال از این مسئله هنوز راه حلی اتخاذ نشده به اندازه کافی ابهام دارد و باید دید که پرویز فتاح و مدیران بانک سینا چه راه حلی برای آن در نظر خواهند گرفت. اما موضوعی که قصد داریم تا به آن بپردازیم بررسی رفتار بزرگترین سهامدار بانک سینا در بازار سرمایه است.

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ۵ میلیارد و ۸۹۰ میلیون از سهام بانک را در اختیار دارد که ارزش ریالی آن با قیمت پایانی معاملات دیروز به بیش از ۵۹.۳۶۰ میلیارد ریال می رسد. بانک سینا با ۱۰ میلیارد سهم در بازار دوم بورس فعالیت می کند و در حالیکه انتظار می رفت در چندماه گذشته این بانک عملکرد بهتری در بازار سرمایه داشته باشد اما در نهایت در ۶ ماه گذشته تنها ۲۰ درصد بازدهی داشته و این در حالیست که نمادهای همگروه این بانک که وضعیت خوبی مانند بانک سینا در صورتهای مالی خود دارند بازدهی بهتری دارند.

نگاهی به وضعیت سهامداری بنیاد مستضعفان نشان می دهد که از تاریخ ۱۶ تیر ۹۹ تا ۲۸ آبان اتفاقات خوبی را شاهد نیستیم زیرا در ۱۶ تیر بنیادیها ۶ میلیارد و ۶ میلیون سهم را در اختیار داشتند که این مقدار در تاریخ ۲۸ آبان به ۵ میلیارد و ۸۹۰ میلیون سهم کاهش پیدا کرد. کاهش بیش ۱۱۷ میلیونی سهم بانک سینا به عنوان بزرگترین سهامدار این بانک شائبه ای را مطرح می کند که آیا مسئولان بنیاد به تبعات چنین رفتاری روی سهامداران خرد اندیشیده اند. وقتی بنیاد مستضعفان به عنوان بزرگترین سهامدار بانک چنین رفتاری می کند نمی توان انتظار داشت که سهامداران حقیقی در این شرایط وضعیت را مطلوب ارزیابی کنند. از طرف دیگر اگر بنیاد قصد کم کردن سهام خود را دارد بهتر است دنبال راه حلی دیگری بعد از چندسال باشد نه اینکه با چنین رویکردی تعداد بالایی از سهامداران بانک را تحت تأثیر قرار دهد.

 

بیشتر بخوانید: 

مدرک تحصیلی غیر مرتبط اعضای هیئت مدیره بانک سینا

سودسازی یا سودسازی بانک ایران زمین در بازار سرمایه / اتفاقاتی که صورتهای مالی تأئید نمی کنند

بررسی رفتار ناجالب سهامداران عمده حقیقی و حقوقی نماد آپ + فیلم

ابهام پشت ابهام درباره مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بیمه حافظ + اسناد

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار