رقابت سخت بر سر بزرگترین معامله خصوصی‌سازی ایران

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از برگزاری رقابت نفس‌گیر بزرگترین معامله خصوصی‌سازی ایران در مورد فروش ۱۲ درصد سهام هدلینگ پتروشیمی خلیج‌فارس در روز جاری خبر داد. به گزارش رصد روز، حسین قربان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزود...

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از برگزاری رقابت نفس‌گیر بزرگترین معامله خصوصی‌سازی ایران در مورد فروش ۱۲ درصد سهام هدلینگ پتروشیمی خلیج‌فارس در روز جاری خبر داد.

به گزارش رصد روز، حسین قربان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزود: امروز شنبه ۷ آبان از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ رقابت بر سر خرید ۱۲ درصد سهام بلوکی هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس به صورت مزایده و بلوکی در بورس آغاز شد و رقابت بین دو خریدار انجام شد که اهلیت این دو خریدار شنبه هفته گذشته در کارگروه پایش اهلیت در سازمان خصوصی‌سازی تأیید شد.

وی گفت: یکی از این شرکت‌ها شرکت اهداف وابسته به صندوق بازنشستگی نفت و دیگری شرکت پالایشگاه نفت تهران در نماد شپران و قیمت پایه هر سهم در این بلوک ۱۲ درصدی ۱۳۹۷ تومان درنظر گرفته شده بود که مجموع ارزش ۱۲ درصد از سهام پتروشیمی خلیج‌فارس با قیمت پایه حدود ۸۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده بود، اما در جریان رقابت بین این دو خریدار، قیمت پایه هر سهم تا ۱۵۴۸ تومان افزایش یافت، اما زمان معاملات بازار در بورس به پایان رسید و ادامه رقابت این دو خریدار به فردا یکشنبه ۸ آبان‌ماه موکول می‌شود که قطعاً رقابت از پایه قیمتی هر سهم ۱۵۴۸ تومان آغاز خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد: ارزش پایه‌ای ۱۲ درصد سهام بلوکی پتروشیمی خلیج‌فارس از ۸۲ همت به ۹۱ همت رسید که پیش‌بینی می‌شود، قطعا از این رقم بالاتر خواهد رفت.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این پرسش که با توجه به عرضه بلوکی، قیمت تابلو به علاوه چه میزانی از اضافه ارزش بلوکی درنظر گرفته شده است، گفت: قیمت پایه براساس نرخ بازاری هر سهم براساس نرخ تابلو در ۲۱ شهریور به علاوه ۹۰ درصد اضافه ارزش (پریمیوم) درنظر گرفته شده که قیمت پایه هر سهم ۱۳۹۷ تومان درنظر گرفته شده بود، اما امروز این رقم در جریان رقابت دو خریدار به ۱۵۴۸ تومان رسید.

قربان‌زاده تصریح کرد:‌در رقابت فردا یکشنبه که از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح شروع می‌شود، قیمت هر سهم در عرضه بلوکی افزایش خواهد یافت و امروز هم قیمت هر سهم صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در نماد فارس ۶۰۸ تومان به پایان رسید.

وی در پایان تأکید کرد: این بزرگترین معامله تاریخ خصوصی‌سازی است که در آن رقابت نفس‌گیر دو خریدار بر سر قیمت بلوکی ۱۲ درصد از سهام یکی از بزرگترین شرکت‌های بورسی انجام می‌شود.

قربان‌زاده در پاسخ به این که آیا خریدار بلوک ۱۲ درصدی سهام پتروشیمی خلیج فارس یک سهمیه در هیات مدیره خواهد داشت،‌ تصریح کرد: بستگی دارد،‌ خریدار چه مقدار سهام دیگر از شرکت پتروشیمی خلیج فارس داشته باشد، که بتواند در ترکیب با آن سهام، یک صندلی هیات مدیره را به خود اختصاص دهد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار