روشنایی به لبنان بازگشت

وزارت نیروی لبنان اعلام کرد پس از توقف فعالیت دو نیروگاه در روز شنبه و خاموشی مطلق این کشور، تامین برق روز یکشنبه به وضعیت عادی برگشت.

به گزارش رصد روز، تعطیلی بزرگترین نیروگاه‌های برق لبنان به دلیل کمبود سوخت، شرایط دشوار مردم لبنان را که با بیکاری، افزایش قیمتها و گرسنگی ناشی از خشکسالی در این کشور دست و پنجه نرم می‌کنند، تشدید کرده است.

وزارت نیروی لبنان اعلام کرد موافقت بانک مرکزی برای تخصیص ۱۰۰ میلیون دلار اعتبار برای واردات سوخت به منظور تولید برق را دریافت کرده و شبکه برق لبنان تامین برق را به همان میزان پیش از خاموشی کامل ازسرگرفته است.

نیروگاههای زهرانی و دیر عمار که دو نیروگاه برق بزرگ لبنان هستند، روز شنبه به دلیل کمبود سوخت تعطیل شدند و در نتیجه شبکه برق لبنان کاملا فلج شد. شرکت برق دولتی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش لبنان بعدازظهر شنبه موافقت کرد ۶۰۰۰ کیلولیتر گازوئیل به شکل برابر بین این دو نیروگاه توزیع کند.

بر اساس گزارش رویترز، بحران اقتصادی لبنان را فلج کرده و تامین سوخت وارداتی را با مشکل روبرو ساخته است. ارزش ارز لبنان از سال ۲۰۱۹ به میزان ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است. بسیاری از مردم لبنان به ژنراتورهای خصوصی متکی هستند که با دیزل کار می کنند؛ هر چند عرضه دیزل هم کمبود پیدا کرده است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار