رییس بانک مرکزی:اقتصاد ایران تحت شدیدترین فشارهاست

رییس کل بانک مرکزی در یکی از صفحه‌های اجتماعی نوشت: با وجود همه سختی‌هامصمم به کنترل تورم، پایداری بازار‌ها و تامین ارز برای نیاز‌های مردم به عنوان اولویت‌های اصلی محسوب می‌شود.

به گزارش رصد روز ، «عبدالناصر همتی» روز جمعه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بارها از این صفحه سیاست‌ها و برنامه‌های بانک مرکزی را با شما در میان گذاشته‌ام. هدف اصلی از این نوشته‌ها ارائه شفافیت در کارها است.

وی می افزاید: من به خوبی می‌دانم که با توضیح سیاست‌ها، بسیاری از کارشناسان و اصحاب رسانه به نقد می پردازند و تجزیه و تحلیل می‌کنند. این امر برای من و همکارانم همواره مورد احترام بوده و از آنها استفاده شده است.

رییس کل بانک مرکزی نوشت: اکنون در این میان دو نکته توسط برخی از نوشته‌ها و مصاحبه‌ها نادیده گرفته می‌شود: نخست، شرایطی که کشور به لحاظ اقتصادی در آن قرار دارد. در شرایط عادی بدیهی است که بسیاری از پیشنهادها و راهکارها قابل انجام است ولی در اوضاع کنونی که اقتصاد تحت شدیدترین فشارها قرار دارد اندکی انصاف و مسئولیت پذیری در تحلیل و سخن گفتن با توجه به عوامل موثر خارج از کنترل، می‌طلبد.
همتی اضافه کرد: دوم، کارها و اقدام‌هایی است که بانک مرکزی در این دوره دو ساله انجام داده و می‌دهد. بخشی از این اقدام‌ها در قالبی است که به اطلاع شما مردم رسیده و نتایج آن هم دیده می‌شود.
براساس این یادداشت، رییس کل بانک مرکزی آورده است، بخش مهم از اقدام‌های خدمتگزاران شما مردم در بانک مرکزی، مربوط به فعالیت‌هایی است که برای جلوگیری از سوء استفاده واضعان فشار حداکثری، سخنی از آنها به میان نیاورده‌ام. چنانچه این اقدام‌ها و تلاش‌ها نبود، بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز در ابعاد بسیار بزرگتری اقتصاد کشور را دچار ناتعادل‌های جدی می‌کرد، ضمن اینکه منکر مشکلات و رنج مردم  ایران نیستم.
رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان ساخته است، من و همکارانم با وجود همه سختی‌ها مصمم به کنترل تورم و دستیابی به پایداری بازارها و تامین ارز برای ملزومات مردم به عنوان اولویتهای اصلی هستیم و افزوده است: امیدوارم بعد از این که با سرافرازی از این شرایط بیرون آمدیم مردم را در جریان اقدام‌ها و سختی‌های راهی که آمده‌ایم قرار دهم.
اقتصاد ۲۴

مطالب مرتبط