زمان خرید سهام فرا رسید

در زنگ پایان دوشنبه همراه با سپهر سعادت کارشناس بازار سرمایه به بررسی ویژگی‌های روند صعودی جدید بورس تهران پرداخته شد. به گزارش رصد روز،بورس تهران روز دوشنبه توانست یکی از بیشترین صعودهای خود در سال ۱۴۰۱ را رقم بزند و به مسیر افزایشی چند ...

در زنگ پایان دوشنبه همراه با سپهر سعادت کارشناس بازار سرمایه به بررسی ویژگی‌های روند صعودی جدید بورس تهران پرداخته شد.

به گزارش رصد روز،بورس تهران روز دوشنبه توانست یکی از بیشترین صعودهای خود در سال ۱۴۰۱ را رقم بزند و به مسیر افزایشی چند روز اخیر ادامه دهد. شاخص کل بورس طی معاملات امروز با افزایش ۳.۳۵ درصدی همراه شد و شاخص هم‌وزن نیز با عملکردی بهتر توانست بازدهی مثبت ۳.۴۹ درصدی را به ثبت برساند. بازارهای جهانی امروز بازگشایی شدند و با کم‌رنگ شدن احتمال کاهش محدودیت‌های سیاست کووید-صفر چین، شاهد روندی نزولی در قیمت کامودیتی‌ها بودیم. قیمت دلار اما امروز سقف جدیدی به ثبت رساند و تا اواسط روز به حوالی ۳۶۸۰۰ تومان رسید.
در زنگ پایان دوشنبه همراه با سپهر سعادت کارشناس بازار سرمایه به بررسی روند صعودی جدید بورس تهران پرداختیم. او اعتقاد داشت که افزایش چشمگیر بورس طی روزهای گذشته به واسطه محرک دلاری بوده است و سقف‌شکنی اسکناس آمریکایی سیگنال قدرتمند افزایش انتظارات تورمی را مخابره می‌کند که بازار سرمایه را نیز وارد روند صعودی می‌کند. وی معتقد بود که سیاست‌های نادرست دولت طی سال‌های گذشته به خصوص در دولت سیزدهم، مشکلات زیادی را برای شرکت‌ها و همچنین سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است که تبعات آن می‌تواند بار دیگر گریبان‌گیر بازار سرمایه شود.
این کارشناس بازار سرمایه اعتقاد داشت: رشد اقتصادی نزدیک به صفر در دهه ۹۰، کاهش درآمد قابل تصرف مردم و  کاهش سرمایه‌گذاری اقتصادی در کشور میتواند به روند نزولی ظرفیت صنایع تاثیر منفی بگذارد و به نظر می‌رسد با توجه به سیاست‌گذاری‌های غلط و سوءتدبیر مدیریتی نمی‌توان انتظاری برای افزایش سود واقعی در شرکت‌های بورسی داشت.
وی همچنین در رابطه با بازارهای جهانی خاطرنشان کرد: جروم پاول که در بخشی از سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که به دلیل نشانه‌هایی از رکود و اجتناب‌ناپذیر بودن ورود اقتصاد به آن، شاید نیاز باشد که در برهه‌ای از زمان شدت سیاست‌های انقباضی کاهش یابد، ریزش کامودیتی‌ها متوقف شود اما چشم‌انداز یک روند صعودی را هم نمی‌توان داشت.
او در رابطه با صنایع جذاب برای سرمایه‌گذاری در صورت ایجاد یک رونق پایدار در بورس تهران، سهامی را از گروه فلزی، کاشی و سرامیک، شیمیایی و… معرفی کرد که اغلب آن‌ها دارای طرح‌های توسعه و همچنین مدیریت خصوصی بودند. وی در پاسخ به اینکه پس از یک ریزش سنگین و شروع روند صعودی قدرتمند چه استراتژی برای سرمایه‌گذاری مناسب است پاسخ داد که بهتر است سرمایه‌گذاران فعلا بخشی از پول خود را به خرید سهام تخصیص بدهند و تا زمان رسیدن بازار به یک تعادل صبر کنند.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار