زمان و مبلغ واریز یارانه اسفند ماه مشخص شد

یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است. با افزایش یارانه معیشتی سه...

یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است. با افزایش یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی توسط دولت به هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، قدرت خرید دهک اول درآمدی روستاییان (فقیرترین دهک) ۲.۵ برابر می‌شود.

به گزارش رصد روز، یارانه نقدی کمک هزینه و مبلغی از سمت دولت برای مردم کشور است. دولت یازدهم بر این عقیده است که توزیع یارانه نقدی باعث توسعه عدالت نبوده و به همین علت یارانه نقدی افراد ثروتمند قطع شد. همچنین بودجه کشور برای دادن این مبالغ به همه کافی نبود. ما در سایت سرگرمی روز جدیدترین اخبار از یارانه نقدی را برای شما قرار میدهیم. در ادامه میتوانید بروزترین خبر از یارانه نقدی را بخوانید.

یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است. با افزایش یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی توسط دولت به هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، قدرت خرید دهک اول درآمدی روستاییان (فقیرترین دهک) ۲.۵ برابر می‌شود.

زمان و مبلغ واریز یارانه اسفند ماه مشخص شد / یارانه این ماه زودتر واریز می‌شود

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره افزایش کمک هزینه خرید عینک به کودکان سه تا ۶ ساله دارای آمبیلیوپی و اختلالات عیوب انکساری توضیح داد.

افروز صفاری‌فرد با اشاره به اینکه طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال از سال ۱۳۷۵ توسط سازمان بهزیستی آغاز شده است، گفت: سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار کودک تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه هدف سازمان بهزیستی برای غربالگری بینایی کودکان در سال جاری این بود که کل کودکان سه تا ۶ سال کشور که جمعیت حدود ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری را تشکیل می‌دهند غربال شوند، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه سه میلیون و ۳۰۰ هزار کودک غربال شدند و به نظر تا پایان سال بین ۸۵ تا ۹۰ درصد از کودکان، تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص حمایت بنیاد ۱۵ خرداد از طرح ملی غربالگری تنبلی چشم و همچنین اعطای کمک هزینه خرید عینک برای کودکان ۳ تا ۶ سال نیز توضیح داد: از ابتدای شروع اجرای طرح (سال ۱۳۷۵) بعد از اینکه کودکان غربال و موارد مشکوک به بینایی‌سنج‌ها ارجاع و تشخیص آمبیلیوپی و اختلالات عیوب انکساری گزارش می‌شد، تعدادی نیازمند عینک و تعداد محدودی نیازمند جراحی بودند. در همین راستا سازمان بهزیستی از همان ابتدا کمک هزینه‌های لازم به آنها را پرداخت می‌کرد.

صفاری‌فرد با بیان اینکه در حال حاضر قیمت عینک افزایش یافته و مبلغی که سازمان در گذشته پرداخت می‌کرد دیگر برای خانواده‌های نیازمند کافی نیست، اعلام کرد که از این پس قرار است علاوه بر کمک هزینه خرید عینک به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان، بنیاد ۱۵ خرداد نیز ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کند.

واریز عیدی یارانه معیشتی دولت برای نوروز

در سنوات گذشته، دولت‌ها با تأمین اعتبار مورد نیاز به میزان یک ماه مستمری تحت عنوان عیدی به سرپرستان خانوارها پرداخت کرده‌اند.

در حالی در آخرین ماه پایانی سال ۱۴۰۱ قرار داریم که مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد در انتظار دریافت عیدی هستند و بنا بر پیگیری‌های صورت گرفته، در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز از سوی دولت، عیدی پرداخت خواهد شد.

در سنوات گذشته، دولت‌ها با تأمین اعتبار مورد نیاز به میزان یک ماه مستمری تحت عنوان عیدی به مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد پرداخت کرده‌اند.

بر همین اساس در حالی این رویه در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است که این سؤال مطرح می‌شود که آیا دولت سیزدهم امسال به مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد عیدی پرداخت خواهد کرد یا خیر؟

بر اساس این گزارش، دو مجموعه کمیته امداد و بهزیستی در آستانه سال نو میلادی ۲۰۲۳، مبلغی را به عنوان عیدی به حساب مددجویان اقلیت‌های دینی واریز کردند.

بر اساس پیگیری‌ها از مسئولان بهزیستی و کمیته امداد در ارتباط با پرداخت عیدی به مددجویان این دو نهاد، هنوز پرداخت عیدی به مددجویان مشخص نیست و در صورتی که اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت عیدی از سوی دولت تأمین شود، عیدی به مددجویان دو نهاد حمایتی در آستانه سال نو پرداخت می‌شود

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

2 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

فرید آزاده

پاسخ دادن

۱۷ اسفند ۱۴۰۱


درمورد عیدی به مستمری گیرهای بهزیستی. فکرنکنم عیدی به ما بدن. آخه ما معلول هستیم و بدرد جامعه نمیخوریم. اصلا حق زندگی نداریم. بعد یکی مثل من با ی دست توقع دارم بهمم عیدی بدن. شرنرسانن. عیدی پیش کش. ماکه عادت کردیم سرگرسنه رو بالش بزاریم. عیدمون کدامه.

فرید آزاده

پاسخ دادن

۱۷ اسفند ۱۴۰۱


عیدی مستمری گیرهای بهزیستی. فکرنکنم عیدی به ما بدن. آخه ما معلول هستیم و بدرد جامعه نمیخوریم. اصلا حق زندگی نداریم. بعد یکی مثل من با ی دست توقع دارم بهمم عیدی بدن. شرنرسانن. عیدی پیش کش. ماکه عادت کردیم سرگرسنه رو بالش بزاریم.

آخرین اخبار