زمستان سخت کرونایی را پیش رو داریم

سخنگوی وزارت بهداشت، با تاکید بر ضرورت اصلاح رفتارهای بهداشتی در مقابله با کرونا، گفت: زمستانی سخت‌تر از پاییز را پیش‌ رو داریم.

به گزارش رصد روز ، سیما سادات لاری، بعد از ظهر دوشنبه در پایان ارائه آمار روزانه کرونا، به تشریح وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور پرداخت و افزود: متأسفانه امروز هم شاهد ثبت رکورد تازه‌ای از فوتی‌های کرونا در کشور بودیم و همانطور که بارها به اطلاع رسانده‌ایم تقویت مسئولیت پذیری اجتماعی، اساسی‌ترین عامل در قطع زنجیره انتقال بیماری در کشور است.

وی ادامه داد: ما مجبوریم کنش‌های فردی و اجتماعی خود را تغییر دهیم، چراکه همچنان مؤثرترین عامل در توقف شیوع بیماری در جهان پیشگیری است.

لاری گفت: به رغم تاکید فراوان وزارت بهداشت بر امر فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از تجمعات، همچنان شاهد صحنه‌هایی از مراسم پر تجمع در ماه‌های اخیر بودیم و با وجود اینکه آمار فوتی‌ها از مرز ۴۵۰ نفر عبور کرده است چنین صحنه‌هایی زیبنده کشور ما نیست.

وی افزود: مطمئناً زمستانی سخت‌تر از پاییز پیش‌رو خواهیم داشت و امیدواریم با پرهیز از رفتار اجتماعی پرخطر و همچنین تداوم و تقویت رویکرد مدیریت فرابخشی و افزایش همکاری‌های بین بخشی، شاهد توقف زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

 

 

 

 

 

 

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار