ساعت خاموشی کولرها در ادارات اعلام شد+ جزئیات

به گزارش رصد روز، سخنگوی صنعت برق پیش‌بینی کرد که با مدیریت مصرف برق در بخش اداری حدود ۱۰۰۰ مگاوات کاهش مصرف را شاهد باشیم. امسال صنعت خاموشی دارد؟ وی خاطرنشان کرد: در بخش صنعت هم هماهنگی‌های خوبی با وزارت صمت صورت گرفته و مشکلی در این خص...

به گزارش رصد روز، سخنگوی صنعت برق پیش‌بینی کرد که با مدیریت مصرف برق در بخش اداری حدود ۱۰۰۰ مگاوات کاهش مصرف را شاهد باشیم.

امسال صنعت خاموشی دارد؟

وی خاطرنشان کرد: در بخش صنعت هم هماهنگی‌های خوبی با وزارت صمت صورت گرفته و مشکلی در این خصوص نیست، برای صنایعی که در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند ۱۲ ساعت طی هفته با ما همکاری می‌کنند، برای صنایع خردتر از شهرک‌های صنعتی و کوچک هیچ‌گونه مدیریت مصرفی برنامه‌ریزی نشده و می‌توانند بدون محدودیت از برق استفاده کنند هرچند توصیه می شود همکاری با ما را ادامه دهند و برای صنایع بزرگ هم در حال هماهنگی با وزارت صمت هستیم که میزان مصرف انرژی‌شان را با توجه به برنامه تعمیرات و تعطیلات سالیانه و جابجایی بار تدوین کنند.سال گذشته همکاری خوبی از بخش اداری و عمومی برای کاهش مصرف در زمان اوج بار داشتیم، امسال هم پیش‌بینی این است که همکاری بیشتر شود، وسایل پایش و اندازه‌گیری از ادارات را کامل کردیم و باتوجه به مصوبه هیات وزیران در مناطق عادی از ساعت ۱۲ و در مناطق گرمسیر همزمان با خاتمه ساعات کاری (ساعت۱۳) سیستم‌های سرمایشی خاموش می‌شوند.

جزئیات خرید و فروش برق در بورس

رجبی‌مشهدی درباره عرضه برق تجدیدپذیر در بورس نیز توضیح داد: در حال راه‌اندازی تابلوی سبز هستیم و امکان عرضه انرژی تجدیدپذیر را برای مصرف انرژی صنایع؛ یک درصد و برای بخش اداری کشور ۲۰درصد اعلام شده که البته وزارت نیرو برای سال اول عدد کمتری را پیش‌بینی کرده و بنا بر این است که از طریق تابلوی سبز عرضه و خریداری شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۳۸ مگاوات ظرفیت منصوبه نیروگاه تجدیدپذیر کشور است و امیدواریم ظرف یک تا ۲ ماه آینده ما ۱۲۰ مگاوات دیگر اضافه و تا پایان سال رقم قابل توجهی از ظرفیت نیروگاه تجدیدپذیر در کشور افزوده شود.

 

 

 

مطالب مرتبط