سحری بپزیم؛ دستور خوشمزه کباب تابه ای با مرغ

کباب ماهیتابه ای بسیار آسان تهیه می شود و برای تهیه کباب تابه ای مرغ به مواد اولیه خاصی احتیاج ندارید و می توانید به راحتی این غذای خوشمزه را در خانه تهیه کنید.

به گزارش رصد روز، کباب ماهیتابه ای بسیار آسان تهیه می شود و برای تهیه کباب تابه ای مرغ به مواد اولیه خاصی احتیاج ندارید و می توانید به راحتی این غذای خوشمزه را در خانه تهیه کنید.
چی لازم دارم:
سینه مرغ   ۲۵۰ گرم
ران مرغ   ۲۵۰ گرم
پیاز   ۱عدد  بزرگ
کره ذوب شده  ۵۰ گرم
فلفل،زرد چوبه، نمک و پودر پاپریکا   به میزان لازم
گوجه    ۴ عدد
آبلیمو   ۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای   ۱ عدد
زعفران دم کرده   به میزان لازم
چطور بپزم:

مرحله اول (آماده سازی مواد اولیه)
بعد از جدا کردن استخوان ها، سینه مرغ و ران مرغ را باهم چرخ می کنیم.
پیاز را رنده می کنیم و کنار می گذاریم.
فلفل دلمه ای را نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم.
مرحله دوم
پیاز رنده شده و فلفل دلمه خرد شده را درون غذاساز می ریزم و سپس آبلیمو را اضافه میکنیم و بعد نصف زعفران دم کرده موجود را افزوده و در آخر مقداری فلفل سیاه ، پودر پاپریکا و زردچوبه را اضافه میکنیم و میکس می کنیم و به حالت پوره در می آوریم
مرحله سوم
مواد میکس شده را به مرغ چرخ شده اضافه میکنیم و سپس نمک را اضافه میکنیم و بعد از آن کره ذوب شده را اضافه می کنیم تا از خشک شدن کباب جلوگیری کند.سپس مواد را کاملا باهم ورز می دهیم و بعد از اینکه مواد یکدست شد روی آن را با یک کیسه فریزر پوشانده و به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.
مرحله چهارم
بعد از گذشت یک ساعت یک ماهیتابه مناسب را انتخاب می کنیم و مقدار روغن را با استفاده از قلم روی سطح آن پخش می کنیم تا به خوبی چرب شود.سپس مواد را به طور مرتب و یکسان درون ماهیتابه پهن می کنیم به طوری که سطح آن به مانند تصویر زیر صاف باشد.
مرحله پنجم
بعد از اینکه سطح مواد صاف شد با استفاده از کارتک آشپزی، مواد کباب را به اندازه های دلخواه تقسیم کنید و سپس نصف زعفران دم کرده را به وسیله قلم روی مواد پخش کنید.
مرحله ششم
سپس تابه را روی حرارت بالا قرار دهید و درب تابه را بگذارید تا کباب ها به اصطلاح آب بیاندازد و بعد از اینکه این اتفاق افتاد درب تابه را بردارید و زیر شعله را کم کنید تا یک طرف کباب کوبیده مرغ به خوبی بپزد.وقتی مشاهده کردید که دوباره کباب ها به یکدیگر چسبیده به مانند قبل آنها را از هم جدا کنید.
مرحله هفتم
وقتی یک طرف کباب ماهیتابه ای به خوبی پخت آنها را برگردانید و اجازه دهید طرف دیگر آن نیز به خوبی بپزد البته اگر مشاهده کردید روغن آن در این مرحله کم است می توانید مقداری روغن نیز اضافه کنید.بعد از اینکه طرف دیگر آن نیز به خوبی پخت می توانید به همراه برنج کته ایرانی نوش جان کنید.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

نمناک

مطالب مرتبط

آخرین اخبار