سرانجام اختلاف در مورد بازگشت ارز حاصل از صادرات

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: مشکلات اتاق بازرگانی و بانک مرکزی در رابطه با بازگشت ارز حاصل از صادرات بر طرف شده است.

به گزارش رصد روز، ابوالفضل روغنی گفت: بانک مرکزی طی یک سال گذشته بخشنامه‌های متنوعی درخصوص بازگشت ارز‌های حاصل از صادرات ابلاغ کرد که اختلال در روند این امر ایجاد کرده بود.

او افزود: اتاق بازرگانی ایران چند پیشنهاد در راستای حل این اختلاف‌ها به بانک مرکزی ارائه داده که برخی از آن‌ها مورد انتقاد بانک مرکزی قرار گرفت، اما در کل توانستیم مشکلات موجود در این خصوص را حل کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: برخی پشنهاد‌های بانک مرکزی و وزارت صمت در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات مانند واردات در قبال صادرات پیشنهاد‌های خوبی بودند که امروز نیز انجام می‌شوند.

روغنی در پایان تصریح کرد: به هر ترتیب همکاری بانک مرکزی و بازرگانان برای بازگشت ارز‌های حاصل از صادرات مطلوب است و مشکلات کلانی در این رابطه نداریم (باشگاه خبرنگاران جوان).

چندی پیش، حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت گفته بود به زودی سرنوشت صادرکنندگان تحت تعقیب قرار گرفته مشخص می‌شود. وی توضیح داد: در مورد نحوه ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگانی که قرار منع تعقیب از سوی مقامات قضایی برای آنان صادر شده تا پایان تیر سال جاری تصمیم‌گیری می‌شود تا این گروه از صادرکنندگان بتوانند پس از ایفای تعهدات خود نسبت به شروع مجدد فعالیت تجاری اقدام کنند.

او تاکید کرده بود: این دسته از صادرکنندگان موظف هستند پرونده قضایی خود را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند تا پس از تعلیق تعقیب قضایی در خصوص ایفای تعهدات ارزی صادراتی اقدام شود. پس از احراز وجود ارز حاصل از صادرات، این گروه از صادرکنندگان باید تعهد ارزی خود را از طریق سامانه نیما یا واردات در مقابل صادرات ایفا کنند، ضمن آنکه امکان واگذاری کوتاژهای صادراتی آنان به وارد کنندگان در حال بررسی است

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

مطالب مرتبط

آخرین اخبار