سردار هادیانفر: مجوز تردد فرمانداری ها در سراسرکشور باطل است

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین از ابطال مجوز تردد توسط فرمانداری ها در سراسر کشور خبر داد و گفت: بر اساس مجوز وزارت کشور تمامی مجوزهای صادر شده برای سفر از سوی فرمانداری ها باطل است و در این مدت هیچ خودرویی با این مجوز اجازه تردد ندارد.

به گزارش رصد روز، سردار سید کمال هادیانفر در مورد مصوبه تشدید محدودیت های ترافیکی و منع تردد در شهرهایی با وضعیت قرمز و نارنجی و همچنین محدودیت های ورود به استان های تهران و البرز در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه طبق آخرین آمار کشور وارد قله پنجم کرونا شده است و ۱۶۹ شهر کشور به رنگ قرمز و ۱۶۶ شهر به رنگ نارنجی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از اعمال محدودیت های ترافیکی در ۳۳۵ شهر قرمز و نارنجی کشور و همچنین تشدید کنترل و نظارت در دو استان تهران و البرز خبر داد و به توضیح جزئیات آن پرداخت.

وی با بیان اینکه در مجموع ۴۴۸ شهر کشور قرمز ، نارنجی و زرد بوده و از این تعداد ۳۳۵ شهر قرمز و نارنجی است ، اظهار داشت: طبق تصمیم ستاد ملی کرونا ، افسران پلیس راهور در ورودی شهرها قرمز و نارنجی هستند و علاوه بر اجرای قانون ، دوربین های سطح جاده و پایگاه های شهر نیز نسبت به اعمال قانون و جریمه وسایل نقلیه غیر مجاز اقدام خواهند کرد.
وی با اشاره به اعمال محدودیت های ترافیکی بیشتر در دو استان تهران و البرز گفت: مقرر شد ورود و خروج از تهران از روز سه شنبه تا پایان وقت اداری روز یکشنبه به منظور کاهش بیماری و جلوگیری از گسترش شیوع کرونا اعمال شود. بنابراین ، افسران پلیس در ۱۴ نقطه ورود و خروج مستقر می شوند.

در همین راستا ، از ساعت ۶ عصر امروز تا ۷ صبح روز دوشنبه هفته آینده این محدودیت ها در تهران اعمال می شود و به جز ناوگان حمل و نقل بار و مسافر که دارای مجوز تردد هستند ، هیچ وسیله دیگری اجازه ورود و خروج از استانهای تهران و البرز ندارد.

لغو مجوز تردد راهنمایی و رانندگی استان ها و فرمانداری ها

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین از لغو مجوز راهنمایی و رانندگی توسط فرمانداری های سراسر کشور خبر داد و گفت: طبق مجوز وزارت کشور ، کلیه مجوزهای سفر صادره از سوی فرمانداری ها فاقد اعتبار بوده و هیچ وسیله نقلیه دارای این مجوز در طول سفر مجاز به تردد نیست.

وی با بیان اینکه هدف پلیس از اجرای این محدودیت ها جریمه نیست ، اظهار داشت: در همین راستا از همه افسران ما خواسته شده است که ابتدا به این وسایل نقلیه هشدار دهند و در صورت اصرار به ادامه سفر ، یک میلیون جریمه در شهرهای قرمز وپانصد هزار تومان جریمه در شهرهای نارنجی اقدام کنند.

هادیان فر اظهار داشت: تهران و البرز و شهرهای آنها در این محدودیت ۶ روزه ادغام شده است و تردد بین شهرهای این استان ها مانند تهران ، کرج ، شهریار و ورامین ، رباط کریم و دماوند و … بلامانع است ولی ورود و خروج به این دو استان ممنوع است و حتی ساکنان شهرهای همجوار اجازه ورود به این دو استان را ندارند و جریمه می شوند.

هادیانفر از مردم خواست که نهایت همکاری را با پلیس داشته و از ورود غیر مجاز به دو استان تهران و البرز و همچنین تردد بین دیگر شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی جدا پرهیز کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین گفت که منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد همچنان به قوت خود باقی است و در تمام شهرها اجرا می شود.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

مطالب مرتبط

آخرین اخبار