سرعت گیر برای صعود قیمت نفت

قیمت نفت روز دوشنبه در پی ازسرگیری تولید نفت شرکتهای انرژی در آمریکا پس از عبور طوفان دلتا و پایان اعتصاب کارکنان نفتی در نروژ برای دومین روز معامله متوالی کاهش پیدا کرد.

به گزارش رصد روز ، بهای معاملات نفت برنت برای دسامبر ۳۲ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۴۲ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در نوامبر ۳۰ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۴۰ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات ماه آتی هر دو شاخص هفته گذشته بیش از ۹ درصد رشد داشتند که بزرگترین رشد هفتگی نفت برنت از ژوئن بود اما قیمتها روز جمعه پس از این که شرکتهای انرژی نروژ با مقامات اتحادیه کارگری بر سر دستمزد به توافق رسیدند و خطر سقوط ۲۵ درصدی تولید نفت این کشور برطرف شد، با کاهش بسته شدند.

مایکل مک کارتی، استراتژیست بازار در شرکت “سی ام سی مارکتس” در سیدنی درباره وضعیت بازار گفت: در پی نگرانیهای عرضه، شاخصهای قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت هفته گذشته از حمایت خوبی برخوردار شدند و همچنین برداشت بزرگ از ذخایر سوختهای تقطیری و نفت به تصویر بهتر از حد مطلوب تقاضا اشاره داشت.

در آمریکا، طوفان دلتا که بزرگترین ضربه را به تولید انرژی بخش فراساحلی خلیج مکزیکو در ۱۵ سال گذشته وارد کرد تا روز یکشنبه ضعیف شد و به یک گردباد تبدیل شد.

با وجود تاثیر طوفان روی فعالیتهای فراساحلی، قیمتهای نفت طی چند ماه گذشته در حدود ۴۰ دلار مانده و شرکتهای آمریکای را تشویق کرد هفته گذشته برای چهارمین هفته متوالی به شمار دکلهای حفاری نفت و گاز اضافه کنند.

بر اساس گزارش رویترز، تولید نفت در لیبی که عضو اوپک است، با پایان گرفتن وضعیت اضطراری برای میدان نفتی الشراره، پیش بینی می شود به ۳۵۵ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند. این خبر به معنای افزایش عرضه به بازار در شرایطی است که تقاضا برای نفت با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان ضعیف مانده است.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار