سفارش مازیار لرستانی به مردان ایرانی+ عکس

مازیار لرستانی، بازیگر سینما و تلویزیون در قالب یک استوری با تاثیر افزایش قیمت سکه بر مهریه خانم‌ها شوخی کرد.

به گزارش رصد روز، مازیار لرستانی، بازیگر سینما و تلویزیون در قالب یک استوری با تاثیر افزایش قیمت سکه بر مهریه خانم‌ها شوخی کرد.

 

یکی از تبعات افزایش نرخ سکه تعداد زندانیان مهریه است؛ به‌خصوص در سال‌های اخیر که طلاق در بسیاری از خانواده‌های ایرانی رخنه کرده و خیلی از افراد، بسیار راحت‌تر از گذشته برای طلاق اقدام می‌کنند. این موضوع ریسک افزایش تعداد زندانیان مهریه را بیشتر کرده است. از طرفی از آنجایی که مهریه عندالمطالبه است، برخی از خانم‌ها با کوچکترین اختلافی در زندگی، مهریه خود را به اجرا می‌گذارند.

 

مازیار لرستانی (با نام تولد شهره صالحی لرستانی؛ زادهٔ ۳۱ خرداد ۱۳۴۵) بازیگر و کارگردان اهل ایران است. او فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۶۵ با بازی در فیلم اُغُر بخیر آغاز کرد.

زندگی شخصی
مازیار لرستانی سال ۱۳۴۵ در تهران با نام شهره صالحی لرستانی زاده شد.وی دانش‌آموختهٔ کارشناسی رشتهٔ کارگردانی تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۹ و همچنین دانش‌آموختهٔ کارشناسی ارشد رشتهٔ فیلم‌نامه‌نویسی سینما از مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی مجتمع فیلم‌سازی باغ فردوس در سال ۱۳۷۳ است.

 

0 28
تطبیق جنس
لرستانی، در ۲۲ تیر ۱۴۰۱ از تطبیق جنس خود خبر داد و گفت نام مازیار را برگزیده‌است. این اتفاق از سوی کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های فراوان روبه‌رو شد و در حالی که عده‌ای از «تغییر جنسیت» او سخن می‌گفتند، فعالان حقوق تراجنسیتی‌ها یادآوری کردند که باید از «تطبیق جنس» برای چنین اتفاقی استفاده کرد. او گفت هویت سابق او مردی بوده که ۵۶ سال ادامه داشته و امیدوار است که بتواند آن را به درمان برساند.

زندگی هنری
لرستانی بازی در تئاتر را از سال ۱۳۶۴ با نمایش‌های دانشجویی از جمله «آدم‌برفی»، «زیبایی بی‌اعتنا»، «من به باغ عرفان»، «آژاکس»، «پیشنهاد ازدواج» و «تبعیدی‌ها» تجربه کرد و تا ۱۳۶۹ ادامه داد. بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلم نیاز به کارگردانی علیرضا داوودنژاد آغاز کرد.

وی از سال ۱۳۶۶ کارگردانی ۱۷ تئاتر حرفه‌ای در تئاتر شهر از جمله «خسیس دهکدهٔ روگافورد»، «گالری»، «پرده‌برداری»، «عقاب»، «داش آکل»، «آنتیگون»، «متوری»، «بنگاه تئاترال»، «تلخ بازی قمر در عقرب»، «زندگی دوگانه» و «پیک‌نیک در میدان جنگ» را بر عهده داشته‌است؛ نمایش «سلطان مار» نوشتهٔ بهرام بیضایی یکی از موفق‌ترین اجراهای تئاتر در دههٔ هفتاد از جمله کارهای او است. همچنین کارگردانی نمایش تلویزیونی «در پوست شیر» نوشتهٔ شون اوکیسی، برای شبکهٔ چهار را انجام داده‌است.

مجموعهٔ تلویزیونی هتل به کارگردانی مرضیه برومند و فیلم سینمایی مأموریت آقای شادی و چندین تله‌فیلم دیگر از جمله آثاری است که او به عنوان نویسنده در آنان حضور داشته‌است. چندین فیلم کوتاه و تله‌فیلم از کارهایی است که وی کارگردانی کرده‌است.

خانه پیشکسوتان
لرستانی در دهه ۱۳۸۰ خانه پیشکسوتان هنر را با همکاری شهرداری تهران تأسیس کرد. هدف او پدیدآوردن مکانی برای پشتیبانی از هنرمندانی بود که دیگر کار نمی‌کنند. اما با روی کار آمدن دولت محمود احمدی‌نژاد تعطیل شد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی او مؤسسه هنرمندان پیشکسوت را تأسیس کرد.

کارگردانی شهره لرستانی
در پوست شیر:تئاتر تلویزیونی، ۱۳۷۹
عمه ماه‌منیر:فیلم تلویزیونی، ۱۳۸۷
بی‌بی خاتون :فیلم تلویزیونی، ۱۳۸۷
زیر خاکی :فیلم تلویزیونی،۱۳۸۹
باور آرامش:فیلم تلویزیونی،۱۳۹۲
ماجراهای خاله دنا و شپلک :مجموعه تلویزیونی، ۱۳۹۳
تولد جنجالی:فیلم سینمایی،۱۳۹۴
آرامش از نوعی دیگر:تئاتر تلویزیونی، ۱۳۹۶

 

فیلم های سینمایی شهره لرستانی
نیاز:علیرضا داودنژاد،۱۳۷۰
آذرخش:احمدرضا درویش، ۱۳۷۱
مأموریت آقای شادی:محمدرضا زهتابی، ۱۳۷۱
پناهنده:رسول ملاقلی‌پور،۱۳۷۲
مروارید سیاه:حبیب‌اله بهمنی و شفیع آقا محمدیان، ۱۳۷۳
لیلی با من است:کمال تبریزی، ۱۳۷۴
توطئه:علی قوی‌تن، ۱۳۷۴
محبوبه:احمد حسنی مقدم،۱۳۷۷
زیر درخت هلو:ایرج طهماسب،۱۳۸۴
گیس‌بریده :جمشید حیدری،۱۳۸۵
اخراجی‌ها:مسعود ده نمکی، ۱۳۸۵
نصف مال من، نصف مال تو:وحید نیکخواه آزاد،۱۳۸۵
تسویه‌حساب :تهمینه میلانی، ۱۳۸۶
اخراجی‌ها ۲ :مسعود ده نمکی، ۱۳۸۷
کیش و مات :جمشید حیدری، ۱۳۸۸
یک جیب پر پول :قدرت‌الله صلح‌میرزایی،۱۳۸۸
حلقه‌های ازدواج :شاهین باباپور،۱۳۸۸
ایران برگر :مسعود جعفری جوزانی،۱۳۹۳
آشوب :کاظم راست‌گفتار،۱۳۹۴
۲۴ سپتامبر :مریم ابراهیم‌وند، ۱۳۹۴
شکلاتی :سهیل موفق، ۱۳۹۵
دم‌سرخ‌ها :آرش معیریان،۱۳۹۶
خجالت نکش :رضا مقصودی، ۱۳۹۶
به وقت خماری :محمدحسین لطیفی،۱۳۹۶
هزارپا :ابوالحسن داوودی،۱۳۹۶
آپاچی :آرش معیریان،۱۳۹۷
اژدر:رضا سبحانی،۱۳۹۷

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط