سهم آپارتمان‌‌های نقلی از معاملات مسکن تهران چقدر است؟

از هر ۱۰ آپارتمان معامله شده در شهر تهران در ماه میانی تابستان، یکی از گروه متراژی ۴۰ تا ۵۰ مترمربع بوده است.

به گزارش رصد روز، از هر ۱۰ آپارتمان معامله شده در شهر تهران در ماه میانی تابستان، یکی از گروه متراژی ۴۰ تا ۵۰ مترمربع بوده است. داده‌های رسمی از وضعیت معاملات مسکن در مردادماه که توسط بانک مرکزی منتشر شد، حکایت از آن دارد که در مجموع نزدیک ۱۴ درصد از معاملات آپارتمان مسکونی در تهران طی ماه گذشته از گروه متراژی تا ۵۰ مترمربع بوده است.

این میزان تقریبا برابر با میزان معاملات انجام شده در گروه ۵۰ تا ۶۰ مترمربع بوده و به این معناست که یک چهارم خریداران مسکن متقاضی خرید آپارتمان‌های نقلی و ریزمتراژ با مساحت تا ۵۰ مترمربع یا بین ۵۰ تا ۶۰ مترمربع بوده اند.

گفتگو با واسطه‌های ملکی فعال در مناطق کانون عرضه ریزمتراژ‌ها حکایت از آن دارد که همه خریداران این واحدها، زوج‌های خانه اولی نیستند؛ بلکه شماری از آن‌ها سرمایه گذارانی هستند که از بازار‌های دیگر نظیر سهام و خودرو روانه بازار مسکن شده اند.

سرمای حاکم بر بازار سرمایه و از سوی دیگر حرف و سخن از احتمال افت قیمت خودرو تحت تاثیر آزاد شدن مشروط ورود خودروی خارجی به کشور سبب شده برخی ترجیح دهند سرمایه خود را به ملک تبدیل کنند و با توجه به سطح بالای قیمت مسکن، ناگزیر هستند به خرید آپارتمان نقلی بسنده کنند.

 فعالان بازار مسکن معمولا صاحبان سرمایه را به خرید آپارتمان‌های نقلی تشویق می‌کنند، چراکه به اعتقاد آن‌ها حتی در رکودی‌ترین وضعیت بازار هم این واحد‌ها سریع‌تر از بزرگ متراژ‌ها معامله می‌شوند؛ ضمن اینکه در شرایط رونق معاملات نقدشوندگی آپارتمان‌های نقلی بعضا حتی با طلا و سکه مقایسه و هم پای آن‌ها تلقی می‌شود.

سهم آپارتمان‌‌های نقلی از معاملات مسکن پایتخت

مطالب مرتبط

آخرین اخبار