سوپرایزمتقاضیان دوردوم فروش خودروصمت

سیاست گذار خودرویی قصد دارد دور دوم فروش خودرو را آغاز کند. این دور از فروش محصولات شرکت های خودروساز همانند دور اول با استفاده از اهرم نوبت دهی محصولات خود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند. سیاست گذار خودرویی در دور اول علاوه بر ایران ...

سیاست گذار خودرویی قصد دارد دور دوم فروش خودرو را آغاز کند. این دور از فروش محصولات شرکت های خودروساز همانند دور اول با استفاده از اهرم نوبت دهی محصولات خود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند. سیاست گذار خودرویی در دور اول علاوه بر ایران خودرو و سایپا هفت خودروساز خصوصی را نیز به خط کرد تا محصولاتشان را از مسیر سامانه یکپارچه در اختیار متقاضیان قرار دهند.

به گزارش رصد روز  وزارت صمت دور دوم فروش خودرو با مکانیزم بدون قرعه کشی را از ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ استارت می زند. در این دور از عرضه خودرو برای اولین بار بر حسب ماده ۱۹ آیین نامه اجرائی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشوئی، اطلاعات معاملات خودرو به صورت یکپارچه در سامانه معاملات خودرو ذیل سامانه جامع تجارت وزارت صمت ثبت می‌گردد و شامل مالیات بر عایدی سرمایه میگردد.

بنابراین متقاضیانی که به قصد حفظ سرمایه خود قصد دارند تا در جدیدترین طرح فروش خودروی صمت شرکت کنند به اینن کته توجه کنند که چنانچه بعد از تحویل گرفتن خودروی درخواستی ان را در بازار بفروش برسانند مشمول پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه خواهند شد.

این برای اولین بار است که سیاست گذار خودرویی محصولات عرضه شده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را در سامانه خودرو ذیل سامانه جامع تجارت وزارت صمت ثبت می کند تا چنانچه خودروهای عرضه شده از سوی خریداران واگذار شد قالب ردیابی باشند و فروشندگان ملزم به پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه باشند.

آن طور که وزارت صمت اعلام کرده در این دور از فروش محصولات خودروسازان همانند دور قبل شرایطی مانند داشتن ۱۸ سال سن تمام، داشتن گواهینامه خودرو، نداشتن پلاک فعال مدنظر سیاست گذار خودرویی است تا به کمک این محدودیت ها متقاضیان را به نوعی مدیریت کند. متقاضیان شرکت در دوم فروش خودرو با ساز و کار بدون قرعه کشی همانند دور پیش باید حساب وکالتی افتتاح کرده و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را در حساب های خود ذخیره کنند. افراد شرکت کننده باید طی ۴۸ ماهه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی نسبت به ثبت نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) اقدام نکرده باشند.

متقاضیان خودرو از ۲۰ فروردین تا ۲۹ فروردین می توانند نسبت به افتتاح حساب وکالتی در شعب یکی از بانک های منتخب، اقدام کنند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار