سیاست افزایش تولید نفت اوپک تغییر نخواهد کرد

سه منبع آگاه در اوپک پلاس گفتند اوپک پلاس در نشست روز چهارشنبه احتمالا سیاست تولید نفت خود را تغییر نخواهد داد و به برنامه افزایش تولید ملایم خود ادامه خواهد داد.

به گزارش رصد روز، سه منبع آگاه در اوپک پلاس به رویترز گفتند اوپک پلاس در نشست روز چهارشنبه احتمالا سیاست تولید نفت خود را تغییر نخواهد داد و به برنامه افزایش تولید ملایم خود ادامه خواهد داد.

اوپک پلاس در اول سپتامبر برای بحث و گفتگو در مورد افزایش توافق شده قبلی به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز طی چند ماه آینده نشست خواهند داشت.

هرچند دولت جو بایدن از اعضای این گروه خواسته تا تولید خود را بیشتر افزایش دهند و برنامه اوپک پلاس برای افزایش را کافی ندانسته است اما منابع آگاه در این گروه می گویند افزایش های اخیر قیمت نفت موقتی است و بیشتر به علت اختلال در عرضه نفت در مکزیک و طوفان شدید در خلیج آمریکادر آخر هفته بوده است.

یکی از این منابع گفت: «قیمت فعلی نفت حدود ۷۰ دلار قابل قبول است. احتمالا اوپک پلاس به برنامه خود برای افزایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز ادامه خواهد داد.»

منبع آگاه دیگر نیز این دیدگاه را بسیار متحمل دانست و گفت از ماه سپتامبر این افزایش ۴۰۰ هزار بشکه ای انجام خواهد شد.

این درحالی است که وزیر نفت کویت به رویترز گفته است اوپک پلاس در مورد ادامه یا بررسی مجدد این افزایش بحث و گفتگو خواهد کرد.

محمد عبداللطیف الفارس گفت: «بازار کند پیش می رود. از آن جایی که موج چهارم همه گیری کرونا در مناطقی آغاز شده است، ما باید دقت کنیم و در مورد این افزایش تجدیدنظر کنیم. ممکن است افزایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز متوقف شود.»

 اقتصاد کشورهای آسیای شرقی و چین هنوز به علت همه گیری کرونا بی ثبات است و با دشواری هایی روبرو است و خواستار احتیاط بیشتر در برداشتن گام های بعدی برای تولید نفت در جهان شد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

فارس

مطالب مرتبط