شرکت ملی صنایع پتروشیمی روبروی بازنشستگان / مدیران تاپیکو به هوش باشید

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]اوضاع و احوال زندگی بازنشستگی در کشور با توجه به شرایط اقتصادی تعریفی ندارد در این بین برخی شرکتها مانند شرکت ملی صنایع پتروشیمی با پش...

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]اوضاع و احوال زندگی بازنشستگی در کشور با توجه به شرایط اقتصادی تعریفی ندارد در این بین برخی شرکتها مانند شرکت ملی صنایع پتروشیمی با پشت پا زدن به مصوبات نه تنها که کنار بازنشستگان نیستند بلکه روبروی آنها ایستاده و بازنشستگان پیش از موعد پتروشیمی آبادان متضرران اصلی این دعوا هستند. [/box]

به گزارش اختصاصی رصد روز ، هرچند که اوضاع حاکم بر صنایع پتروشیمی از دوره کرونا نسبت به سایر صنایع بهتر بود اما هنوز ضعفهای مدیریتی آشکاری در این صنعت وجود دارد که توجه و ورود جدی نهادهای نظارتی را می طلبد. عدم توجه به گردش مالی در این بخش موجب می شود تا کسی مانند مرجان شیخ الاسلامی با پولهای ریز و درشت ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار اختلاس کرده و با زرنگی خاصی از کشور متواری شود.

از متروپل آبادان تا پتروشیمی آبادان

 

در یکی دوسال گذشته نیز پتروشیمی آبادان به عنوان یکی از شرکتهای زیر مجموعه تاپیکو دستخوش حاشیه های زیادی بود از ادعای وجود فساد در یکی از بخشها که منجر به تغییرات مدیریتی قابل توجهی در ان شد تا تجمع کارکنان این شرکت به دلیل مشکلات معیشتی و حقوق و دستمزد همگی بخشی از روزهای پر چالش این شرکت پتروشیمی در کشور بود.

در جدیدترین اخبار این شرکت موضوع بازنشستگان پیش از موعد پتروشیمی آبادان قابل توجه است. مطالبه ۳ هزار و ۷۶ میلبارد ریالی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی بابت سهم ۵۰ درصدی هزینه های مستمری این شرکت چالشی است که اطاله پرونده آن قطعاً خانواده های این بازنشستگان را اذیت می کند.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی از آذرماه سال ۸۶ از پرداخت سهم مذکور خودداری کرده که این موضوع مسائلی را به وجود آورده است و هنوز پس از گذشت یک دهه و نیم به نتیجه نرسیده.

مطابق مصوبه شرکت ملی صنایع پتروشیمی و صندوق بازنشستگی ، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت مقرر شده کارمندانی که از ۱ دی ماه ۱۳۷۷ در پتروشیمی آبادان زودتر از موعد بازنشسته می شوند ۵۰ درصد از هزینه های مستمری (بازنشستگی) آنا تا سن بازنشستگی (۶۰ سال برای آقایان ۵۵ سال برای بانوان)از سوی شرکت پتروشیمی آبادان و ۵۰ درصد نیز توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی پرداخت گردد. هرچند که این شرکت از تاریخی که گفته شد از پرداخت این دیون خودداری کرده اما بنا رأی دادگاه بدوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را ملزم به پرداخت آن دانسته.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی روبروی بازنشستگان

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط