پتروشیمی بوعلی سینا روبروی محیط زیست / عوارض آلایندگی در مرز هشدار

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در حالیکه طبق نظر بسیاری از کارشناسان کشورمان به لحاظ شرایط زیست محیطی در وضعیت هشدار قرار دارد روند فعالیت برخی از شرکتها همچنان بی توجه به چنین وضعیت فوق العاده ای به تشدید شرایط دامن می زند. فعالیتهای مخرب مح...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در حالیکه طبق نظر بسیاری از کارشناسان کشورمان به لحاظ شرایط زیست محیطی در وضعیت هشدار قرار دارد روند فعالیت برخی از شرکتها همچنان بی توجه به چنین وضعیت فوق العاده ای به تشدید شرایط دامن می زند. فعالیتهای مخرب محیط زیستی این شرکتها علیرغم سودی که به اقتصد می رساند این سؤال را مطرح می کند که آیا برای نسلهای بعدی چیزی از محیط زیست باقی خواهد ماند؟ بررسبیها نشان میدهد که شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با عوارض آلایندگی قابل توجه در ۶ ماهه نخست سال روبروست مسئله ای که نشان میدهد که علیرغم هشدارهای محیط زیستی راجع به وخامت این اوضاع باید در ابتدا برخی از بنگاهها را متقاعد کرد و یا از مدیران مربوطه درخواست کرد که توضیحات روشنی راجع به این مسئله ارائه نمایند تا مشخص شود که پرداخت عواض آلایندگی می تواند مانعی برای عدم تخریب چنین فعالیتهایی باشد.

بررسی ها نشان میدهد که بسیاری از کشورهای توسعه یافته انجام چنین فعالیتهایی را را به کشورهای در حال توسعه می سپارند تا از تبعات وحشتناک محیط زیستی چنین تولیداتی رهایی یابند و براساس آخرین آمارها حدود ۹۴ درصد از مناطق آلوده جهان در کشور‌های در حال توسعه و جهان سوم قرار دارند.

نادیده گرفتن چنین هشدارهایی در نهایت منجر به این شد که کشورمان به خصوص از سال ۲۰۱۸ جزو مناطق آلوده جهان قرار گرفته اما باید دید که شرکتهایی مانند پتروشیمی بوعلی سینا گوش بدهکاری راجع به این مسئله خواهند داشت یا خیر؟

عوارض آلایندگی پتروشیمی بوعلی سینا

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط