شستا ، توئیت آمریکایی با تبلیغ صفحات غیرمجاز

به گزارش اختصاصی رصد روز ، این روزهای اتفاقات در شستا کم نیست از انتصابهایی که برخی از رسانه ها به آن انتقاد دارند تا تغییرات مدیریتی در برخی شرکتهای زیرمجموعه که جای بحث و گفتگو دارد اما چیزی که در این میان نباید فراموش شود این است که شس...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، این روزهای اتفاقات در شستا کم نیست از انتصابهایی که برخی از رسانه ها به آن انتقاد دارند تا تغییرات مدیریتی در برخی شرکتهای زیرمجموعه که جای بحث و گفتگو دارد اما چیزی که در این میان نباید فراموش شود این است که شستا یک مجموعه ایرانی است که تابع قوانین جمهوری اسلامی می باشد. همین چندوقت پیش بود که عکس گوشی آیفون در دست زینب سلیمانی موجی از اظهار نظرها را در رسانه ها ایجاد کرد و حتی برخی از شبکه های معاند نظام مقدس جمهوری اسلامی از این موضوع گفتند اما در لابلای هیاهوی خبری در این روزها مسئله ای در یکی از سازمانهای وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی رخ می دهد که جای موشکافی دارد و  مصداق تبلیغ صفحات غیرمجاز خواهد بود.

وزارتخانه ای که وزیرش مدعی است “با یک میلیون تومان هم می توان کار راه انداخت می پرسید چطور حق دارید آموزش ندیده ایم” ایکاش یک سوزن به شستا می زد تا گفته باشد چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

کانال خبری شستا تلگرام فعالیت می کند که به دستور مقام قضایی فیلتر است هرچند که ممکن است مدیران این کانال معتقد باشند از سایر نسخه های تلگرام ساخت داخل استفاده می کنند اما قضیه زمانی جالب می شود که این کانال در پایین هر مطلبی که منتشر می کند اقدام به معرفی سایر صفحات فعال خود در فضای مجازی می کند. در این معرفی به اسم توییتر هم به چشم می خورد که مسدود بوده و جز توییتر سایت شستا و اینستاگرام آن هم معرفی شده.

تا اینجا یک سؤال چرا علیرغم فرهنگ سازی در خصوص استفاده از پیام رسانهای داخلی هیچ اسمی از این پیام رسانها به عنوان صفحات فعال شستا دیده نمی شود.

سؤال بعدی و ابهام جدی زمانی است که توئیت های شستا با گوشی آمریکایی بارگذاری می شود که این موضوع در یکی از شرکتهای زیر مجموعه وزارت کار جای چکش کاری دارد.

به این مسئله دو اشکال وارد است اول اینکه آیا مدیران شستا که احتمالا جزو کانال تلگرامی هستند می دانند که وقتی اسم یکی از صفحات مسدود اجتماعی را در پایین صفحات خود منتشر می کنند در واقع دهن کجی به مقام تصمیم گیر در این باره است؟

دوم اینکه برای دسترسی به چنین صفحاتی قطعاً نیاز به فیلترشکن خواهد بود که این موضوع هم دارای ایراداتی است که علاوه بر دسترسی به توئیتر امکان استفاده از برخی سایتهای غیرمجاز را فراهم میکند.

امیدواریم جناب عبدالملکی پیش از آنکه آموزشهای لازم در خصوص راه اندازی کار با یک میلیون را به صورت همه گیر شروع کند به بزرگترین سازمان زیرمجموعه خود طریقه ارزش گذاری به تلاش جوانان این مرز و بوم به طریق استفاده از پیام رسانهای داخلی بیاموزد تا شاید این موضوع زمینه ای را فراهم کند تا دیگر شاهد تبلیغ صفحات غیرمجاز توسط شستا نباشیم.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار