شعبه رشت از پرداخت خسارت ۶۰۰ میلیون تومانی غیر واقعی جلوگیری کرد

با تلاش و پیگیری شعبه رشت، بیمه دانا مانع پرداخت خسارت دیه غیر واقعی به بیمه‌گذار شد.

به گزارش رصد روز، به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، در پی وقوع حادثه جاده‌ای در یکی از مناطق استان گیلان، مبنی بر برخورد یک دستگاه خودروی سواری‌ با عابر پیاده و فوت وی، بیمه دانا محکوم به پرداخت مبلغ ۶.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ریال شد.
به گفته حسن محمدیان گورجی رئیس شعبه رشت بیمه دانا، بر اساس بررسی‌های اولیه صورت گرفته توسط کارشناسان خسارت و مشکوک بودن حادثه همچنین با توجه به  بررسی‌های کارشناس رسمی دادگستری،  افسر پلیس مربوطه در زمان حادثه و همچنین واکاوی دوربین‌های مداربسته پارکینگ تصادفات منطقه، مشخص شد که خودروی مربوطه جابجا شده و در زمان حادثه فاقد بیمه نامه معتبر بوده است.
پس از اطمینان از این مساله، اعتراضات اولیه صورت پذیرفت و پرونده پس از تکمیل مدارک و مستندات جهت سیر مراحل قانونی به واحد حقوقی شعبه ارجاع شد که پس از مطالعه پرونده نسبت به طرح دادخواست اعتراض ثالث به دادگاه، در نهایت راننده مقصر حادثه متوجه طرح دعوی بیمه دانا علیه خود شده و از بیم اینکه مستندات فوق مجددا” مورد بررسی قرار گیرد و به کلاهبرداری محکوم شود، بلافاصله نسبت به تسویه مبلغ ۶.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ریال و واریز مبلغ فوق به حساب وراث قانونی متوفی اقدام و تحمل جرم عمومی را اعلام کرد.
لازم به ذکر است  این پرونده در نهایت طی صدور رای دادگاه مورخ ۱۱‏/۰۵‏/۱۴۰۱ مختومه اعلام و شعبه بیمه دانا از پرداخت مبلغ ۶.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ریال مبرا شد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط