شناسایی استخراج کنندگان ارز مجازی غیرمجاز از میزان مصرف اینترنت

 سخنگوی صنعت برق از هماهنگی با وزارت ارتباطات برای شناسایی استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز خبر داد و گفت: میزان مصرف اینترنت اشخاص مشخص‌کننده شرایط استخراج رمز ارز آنان است.

به گزارش رصد روز، از وزارت نیرو، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: استفاده کنندگان از برق غیرمجاز برای استخراج رمز ارز یا هر فعالیت دیگری، به حقوق مردم تجاوز می‌کنند، این گروه با سوء استفاده و افزایش مصرف، موجب بروز آسیب به شبکه برق می‌شوند.

وی ادامه‌داد: صنعت برق مشوق‌هایی را برای کاهش هزینه‌های استفاده‌کنندگان مجاز از برق برای استخراج رمز ارز در نظر گرفته است که می‌تواند هزینه‌های آنان را بیش از ۳۰ درصد کاهش دهد.

سخنگوی صنعت برق گفت: در صورتی که استخراج‌کنندگان مجاز رمز ارز از استخرهای داخلی استفاده و از سطح فوق‌توزیع برای این کار بهره گیرند، می‌توانند تا بیش از ۳۰ درصد از هزینه‌های برق مصرفی خود را کاهش دهند.

رجبی‌مشهدی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت مجوز به وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی و مراحل بعدی را طی کنند، خاطرنشان‌کرد: تاکنون ۳۱۰ مگاوات انشعاب به صورت قانونی در اختیار فعالان حوزه ارز دیجیتال قرار گرفته و نزدیک به همین میزان مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز نیز شناسایی شده است.

وی بیان‌داشت: اکنون کمتر از یک درصد برق کشور توسط مراکز استخراج رمز ارز مصرف می‌شود، در صورت شناسایی کسانی که از برق غیرمجاز برای این کار استفاده می‌کنند علاوه بر جریمه، به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.

سخنگوی صنعت برق از ارائه پاداش به معرفی‌کنندگان مراکز و اشخاص استفاده‌کننده از برق غیرمجاز برای استخراج رمز ارز خبر داد و اظهار داشت: عاملان کشف و معرفی، تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

رجبی‌مشهدی گفت: به دلیل افزایش مصرف برق در تابستان، تعرفه استخراج ارز دیجیتال در فصل گرما نزدیک به ۲ هزار تومان است و این رقم در ۹ ماه دیگر سال به حدود ۵۰۰ تومان می‌رسد.

وی افزود: استخراج ارز دیجیتال سهم اندکی از مصرف برق داشته و ارتباط دادن تعدیل نور معابر و کمبود برق به دلیل ارزهای دیجیتال به‌طور کامل رد می‌شود.

پیشترسخنگوی صنعت برق با بیان اینکه مصرف غیرمجاز برق توسط استخراج‌کنندگان ارزهای مجازی از عوامل افزایش مصرف برق در کشور است، گفت: بیش از ۳۰۰ مگاوات برق غیر مجاز توسط استخراج‌کنندگان ارزهای مجازی مصرف می‌شود.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار