شوآف مسعود پزشکیان با انتشار یک توئیت+ عکس

مسعود پزشکیان، کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری با انتشار یک توئیت معنادار، به هواداران خود پیام متفاوتی داد که با واکنش برخی فعالان رسانه مواجه شده و باعث شده توئیت پزشکیان تحت تاثیر این اظهارنظر قرار بگیرد.

به گزارش رصد روز، مسعود پزشکیان، کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری با انتشار یک توئیت معنادار، به هواداران خود پیام متفاوتی داد که با واکنش برخی فعالان رسانه مواجه شده و باعث شده توئیت پزشکیان تحت تاثیر این اظهارنظر قرار بگیرد.
3 66

آزاده مختاری، روزنامه نگار در واکنش به توئیت پزشکیان نوشت:

آقای پزشکیان حال که از این عکس و شعار برای استفاده کردید چند درصد امکان دارد که در صورت رئیس جمهور شدن،معاون اول شما یک زن باشد؟ قرار نیست زنان فقط در عکس‌های تبلیغاتی انتخابات های شما حضور موثر داشته باشند.

 

مسعود پزشکیان (زادهٔ ۷ مهر ۱۳۳۳) پزشک و سیاستمدار ایرانی است که از سال ۱۳۸۷ به‌عنوان نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند و در دوره‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم نیز نماینده همین حوزه انتخابیه بوده است. پزشکیان در دوره دهم، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی بود.

پزشکیان در دولت دوم سید محمد خاتمی سمت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را برعهده داشت. او نامزد تأیید صلاحیت شده انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ است. او در انتخابات ۱۳۹۲ شرکت کرد اما انصراف داد و در انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری رد صلاحیت شد.

اوایل زندگی
پزشکیان در ۷ مهر ۱۳۳۳ در مهاباد به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش مهاباد طی کرد و سپس به مرکز استان رفت و در هنرستان کشاورزی ارومیه، دیپلم صنایع غذایی گرفت. پس از اخذ دیپلم، در سال ۱۳۵۲ جهت انجام خدمت سربازی به شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان منتقل شد و در همین دوره بود که به پزشکی علاقه پیدا کرد و در نتیجه در سال ۱۳۵۴ و پس از اتمام خدمت سربازی، دیپلم دوم خود را در رشته علوم تجربی اخذ کرد و در سال ۱۳۵۵ در رشتهٔ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پذیرفته شد.

پزشکیان در دوران جنگ ایران و عراق، مسئول اعزام اکیپ‌های پزشکی به جبهه‌ها بود و همزمان به صورت رزمنده و پزشک فعالیت می‌کرد.

فعالیت دانشگاهی
او دورهٔ پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۶۴ به پایان رساند و در سمت مربی فیزیولوژی شروع به تدریس در دانشکدهٔ پزشکی نمود. در سال ۱۳۶۹ تخصص خود در رشته جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تبریز اخذ کرد و سپس در سال ۱۳۷۲ فوق تخصص جراحی قلب را از دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت نمود و بلافاصله در بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز استخدام شد که بعدها رئیس این بیمارستان شد. پزشکیان در رشته جراحی عمومی و جراحی قلب، تخصص گرفت و موفق شد تا در سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۹، ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز را عهده‌دار شود. او سردبیر ژورنال پژوهش قلبی-عروقی و قفسه سینه است که در مرکز تحقیقات قلبی-عروقی دانشگاه علوم پزشکی تبریز منتشر می شود.

فعالیت سیاسی
وزارت بهداشت
پزشکیان معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کابینه اول سید محمد خاتمی در دوره وزارت محمد فرهادی بود. او در بین سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۰ این سمت را عهده‌دار بود.

پزشکیان در کابینه دوم سید محمد خاتمی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مجلس رأی اعتماد گرفت. او در دوره وزارت خود، پس از گذراندن دو سال از این سمت، به خاطر مشکلات دارو، تعرفه‌های پزشکی و سفرهای خارجی، مورد استیضاح مجلس قرار گرفت که رای نیاورد و با کسب اعتماد مجدد مجلس وزیر ماند. در دوره وزارت او طرح مجلس برای واگذاری دانشگاه علوم پزشکی به وزارت علوم نیز به نتیجه‌ای نرسید.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار