صادرات کم ارزش در مقابل واردات پرارزش / صادرات کیلویی چند؟

به گزارش اختصاصی رصد روز ، آمار مقدماتی واردات و صادرات کالاهای غیرنفتی(با میعانات گازی) نشان میدهد که در نه ماهه سال جاری ۳۰.۱۱۹ هزار تن کالا وارد کشور شده که ارزشی معادل ۳۶ میلیارد و ۹۴۲ میلیون دلار را شامل میشود و در مقابل نیز ۹۲.۳۳۳ ه...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، آمار مقدماتی واردات و صادرات کالاهای غیرنفتی(با میعانات گازی) نشان میدهد که در نه ماهه سال جاری ۳۰.۱۱۹ هزار تن کالا وارد کشور شده که ارزشی معادل ۳۶ میلیارد و ۹۴۲ میلیون دلار را شامل میشود و در مقابل نیز ۹۲.۳۳۳ هزار تن کالا صادر شده که ارزش آن به ۳۵ میلیارد و ۱۴۱ میلیون می رسد!!!

گفتنی است حجم واردات به لحاظ وزنی و ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹.۸ و ۳۷ درصد افزایش را نشان میدهد وزن و ارزش و کالاهای صادراتی نیز نسبه به مدت مشابه سال قبل ۸.۲ و ۳۹.۸ درصد رشد داشته است.

به عبارت دیگر اگر ارزش کالاهای وارداتی را بر وزن آنها تقسیم کنیم وزن هر کیلو کالای وارداتی به کشور ۱۲۲۶ دلار خواهد بود. همانطور که از آمار مشخص است میزان کالای صادراتی کشور نسبت به واردات بیش از ۳ برابر بوده در حالیکه ارزش هرکیلو کالای صادراتی به طور میانگین ۳۸۰.۵ دلار بوده.

 

ارزش واردات و صادرات در نه ماهه سال جاری

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار