صرفه جویی روزانه ۲۵ میلیون لیتر بنزین

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران در ادامه گفت: پس از اردیبهشت که مسیرها باز شد و اعلام شد که مردم می‌توانند به کسب و کار خود برگردند دوباره مصرف افزایش پیدا کرد، میانگین مصرف روزهای اخیر به ۷۵ میلیون لیتر رسیده است، نسبت به ۶ ماهه ن...

به گزارش رصد روز ، همایون صالحی درباره میزان تغییرات مصرف بنزین در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: قبل از آبان‌ماه و پیش از اعمال سهمیه‌بندی در سال ۹۸ روزانه بیش از ۹۸ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کردیم بعد از سهمیه‌بندی از آذرماه به بعد با ۳۰ درصد کاهش مواجه شدیم. زیرا با سهمیه‌بندی تقاضا و مصرف مردم پایین آمد. البته سی‌ان‌جی هم توسعه داده شد که میزانی از تقاضای سوخت به آن سمت رفت.

وی افزود: پس از اسفنده ماه با شیوع کرونا و اعمال محدودیت و پروتکل‌های بهداشتی، ۶۰ درصد کاهش فروش پیدا کردیم. به عبارت دیگر بعد از سهمیه‌بندی از ۹۸ میلیون لیتر مصرف روزانه، به ۷۵ میلیون لیتر رسیدیم و در اسفندماه میزان مصرف به ۴۲ میلیون لیتر در روز کاهش یافت. در برخی روزهای فروردین و جدی‌تر شدن پروتکل‌ها مصرف پایین‌تر آمد، به طوری که بعضی از روزهای فروردین ماه میزان فروش به ۲۲ میلیون لیتر هم رسید.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران در ادامه گفت: پس از اردیبهشت که مسیرها باز شد و اعلام شد که مردم می‌توانند به کسب و کار خود برگردند دوباره مصرف افزایش پیدا کرد، میانگین مصرف روزهای اخیر به ۷۵ میلیون لیتر رسیده است، نسبت به ۶ ماهه نخست سال قبل ۲۵ میلیون لیتر کاهش مصرف داشتیم.

وی یادآور شد: اکنون میزان مصرف به همان میزان بعد از سهمیه‌بندی و قبل از کرونا رسیده است، البته در برخی بازه‌های زمانی که به خاطر کرونا اعمال محدودیت‌ها اعلام می‌شود و باز هم مصرف پایین می‌آید.

صالحی آخرین رقم مصرف سی‌ان‌جی را نیز ۲۵ میلیون متر مکعب در روز اعلام کرد.

 

ایلنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار