صفر تا صد فروش خودروهای وارداتی به واردکنندگان واگذارشد

یکی از فعالان واردات خودرو، گفت: سیاستگذار از دردسر‌های مربوط به خودرو‌های وارداتی خسته شده و به همین دلیل می‌خواهد به شیوه قبلی برگردد و صفر تا صد فروش را به واردکنندگان بسپارد.

به گزارش رصد روز، در حالی‌که دستورالعمل و مقررات دولتی طی ۱۵ماه گذشته بر ورود و عرضه خودرو‌های خارجی سایه انداخته است، شواهد و قرائن از خروج وارداتی‌ها از لاین دستوری دولت حکایت دارد. با توجه به پیچیدگی قیمت‌گذاری و نحوه عرضه وارداتی‌ها ظاهرا تغییر شیوه کنونی در دستور کار سیاستگذار خودرو قرار دارد.

در حالی‌که واردات و عرضه خودرو‌های خارجی طی ۱۵ ماه گذشته زیر سایه سیاستگذار انجام شد، اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد در آینده نزدیک، بازار شاهد فروش آزاد این خودرو‌ها خواهد بود. علاوه بر اظهارات رئیس سازمان توسعه تجارت که به نظر می‌رسد با تردید درباره تداوم روش فعلی فروش خودرو‌های خارجی صحبت کرده، پیگیری‌ها از فعالان عرصه واردات خودرو نیز از تغییر شیوه فروش وارداتی‌ها حکایت دارد.

هر چند رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در نشست خبری شنبه‌شب خود اعلام کرده «عرضه خودرو‌های وارداتی احتمالا در بستر سامانه ادامه می‌یابد»، اما اولا از کلمه «احتمالا» استفاده کرده و ثانیا در ادامه گفته که «ممکن است روش‌های عرضه متفاوت شود»

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط