صورتهای مالی دو بانک دولتی به زودی منتشر می شود

صورتهای مالی دو بانک دولتی ملی و سپه به زودی منتشر می شود. پیگیریهای خبرنگار رصد روز نشان می دهد که خیلی زود صورتهای مالی بانک سپه منتشر می شود و بانک ملی در ادامه صورت کامل مالی خود را منتشر می کند.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، عدم انتشار صورتهای مالی دو بانک دولتی سپه و ملی که موجب اعتراض برخی از بانکهای خصوصی و فعالان بانکی شده بود حالا خبر می رسد که به زودی این مسئله را شاهد خواهیم بود. به گفته تنی چند از کارشناسان بانک مرکزی بعد از موضوعات فراوانی که درخصوص عدم انتشار صورتهای مالی دو بانک دولتی سپه و ملی پیش آمد تصمیم گرفته شد تا صورتهای مالی این دو بانک در دسترس قرار گیرد تا گام مهمی در جهت شفافیت اطلاعاتی برداشته شود. وزارت اقتصاد که ریاست مجامع دو بانک سپه و ملی را در اختیار دارد تا پیش از این عدم انتشار صورتهای مالی این دو بانک را به بانک مرکزی مربوط می دانست و با پیگیریهای انجام شده مشخص شد که به زودی شاهد انتشار صورتهای مالی بانک سپه خواهیم بود و در ادامه نیز صورتهای مالی بانک ملی منتشر می شود.

 

طبق اعلان بانک مرکزی در رابطه با صورتهای مالی دو بانک دولتی ملی و سپه ، طی نامه شماره ۹۹/۲۷۳۸۹۲ مورخ ۹۹/۰۸/۲۷ از بانک سپه خواسته شده که این صورت ها را انتشار دهد. در رابطه با صورت های مالی بانک ملی ، نیاز به زیرساخت هایی است که در دست بررسی است.

 

با این حساب باید به زودی شاهد باشیم که این موضوع صورت خواهد گرفت. صورتهای مالی بانک ملی آخرین بار در سال ۹۳ منتشر شده بود و صورتهای مالی بانک سپه نیر آخرین بار در در اسفند ۹۳ در دسترس عموم قرار گرفته بود که این مسئله با اعتراض بسیاری از فعالان بانکی روبرو بود. به گفته برخی از مدیران بانکی صرف فعالیت نکردن این دو بانک در بازار سرمایه نمی توان از انتشار صورتهای مالی آنان کوتاه آمد. بانک مسکن و بانک کشاورزی هم در بورس فعالیت نمی کنند اما صورتهای مالی آنان هرساله منتشر می شود.

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار