صورتهای مالی دو قطعه ساز بزرگ کشور سرنخ گمشده زیان انباشته خودروسازان

عدم انتشار صورتهای مالی این دو قطعه ساز بزرگ ابهامات زیادی را با خود به همراه دارد و شاید اننتشار گزارشات مالی آنها حاوی اطلاعاتی باشد که در آن میزان تأثیر گذاری آنها بر زیان خودروسازان به واسطه افزایش نرخ محصولات ، واردات برخی از کالاهای...

 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، افزایش زیان انباشته خودروسازان یکبار دیگر فرصتی است تا چالشها و کاستی های موجود در لوکوموتیو اقتصاد کشور را بررسی کنیم. از آنچه پیداست صنعت خودروی کشور در گذر از مرحله ای تاریخی قرار دارد که در آن ضمن دیکته به برخی از تصمیم گیران جهت آزادسازی قیمت خودرو می توان به استقلالی متزلزل در این صنعت امیدوار بود. یکی از مهمترین ارتباطات خودروسازان با دو قطعه ساز بزرگ کشور است که در مورد هر دوی آنها اتفاقاً حرف و حدیث بسیار زیاد است. این دو قطعه ساز که در چندوقت گذشته به کرات اسمشان در صفحات مختلف مجازی و یا در برخی از دادگاههای کشور شنیده شد در میان همه قطعه سازان کشور بیشترین مراوادات مالی با خودروسازان را دارند.

 

نقض قانون توسط یکی از این قطعه سازان علیرغم پیام روشن قانونگذار در مورد حضور در هیئت مدیره شرکتهای خودرویی هنوز محل بحث و چکش کاریست. آنچه که از شرایط خودروسازی کشور بر می آید بررسی علت زیان انباشته آنان شقه های مختلفی دارد که یکی از مهمترین آنها شاهراه قطعه سازیست. صورتهای مالی دو قطعه ساز بزرگ کشور یکی از مهمترین مطالباتی است که می توان از دست اندرکاران انتظار داشت.

 

عدم انتشار صورتهای مالی این دو قطعه ساز بزرگ ابهامات زیادی را با خود به همراه دارد و شاید اننتشار گزارشات مالی آنها حاوی اطلاعاتی باشد که در آن میزان تأثیر گذاری آنها بر زیان خودروسازان به واسطه افزایش نرخ محصولات ، واردات برخی از کالاهای بی کیفیت و یا عدم ارائه قطعه به خودروسازان کاملا آشکار شود.

 

صورتهای مالی دو قطعه ساز بزرگ کشور به این جهت می تواند از حساسیت بیشتری برخوردار باشد که که این دو شرکت جمعا ۱۳ شرکت زیر مجموعه دارند و نوع گردش مالی آنها می تواند ارتباط کم و بیش آنها را با آنچه در صورتهای مالی خودروسازان زیان میخوانیم مشخص کند.

 

یادمان نمی رود که در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان به کرات نام یکی از این قطعه سازان شنیده می شد و البته هنوز هم ابهامات زیادی در مورد آن وجود دارد.

 

برخی از کارشناسان خودرویی اذعان دارند که با توجه به انحصاری که این قطعه سازان ایجاد کرده اند بسیار از واحدهای دیگر باید قطعات خود را از طریق آنها به فروش برسانند در غیر اینصورت باید به دنبال بازار هدف دیگری باشند. از آنچه گفته شد به خوبی پیداست که لزوم انتشار صورتهای مالی دو قطعه سلز بزرگ کشور چیست اما باید از مدیران آنها پرسید حاضر خواهند بود که در چنین پویشی شرکت کنند و صورتهای مالی خود را منتشر کنند؟

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار