طرح مهر ماندگار بانک کشاورزی، مهر ماندگار شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات

سپرده کوتاه مدت مهر ماندگار بانک کشاورزی امکان برخوداری از طرحهای تسهیلاتی با نرخ های ۱۰، ۱۲ و ۱۴ درصد را با بازپرداخت ۶ و ۱۲ ماهه فراهم می کند. تسهیلات کم بهره طرح مهر ماندگار با سپرده گذاری سه ماهه شرایط دریافت تسهیلات تا ۱۲۵ درصد سرمای...

سپرده کوتاه مدت مهر ماندگار بانک کشاورزی امکان برخوداری از طرحهای تسهیلاتی با نرخ های ۱۰، ۱۲ و ۱۴ درصد را با بازپرداخت ۶ و ۱۲ ماهه فراهم می کند. تسهیلات کم بهره طرح مهر ماندگار با سپرده گذاری سه ماهه شرایط دریافت تسهیلات تا ۱۲۵ درصد سرمایه با سود ۱۴ درصد را ایجاد می نماید.

به گزارش اختصاصی رصد روز، دریافت تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود پائین خصوصاً برای کسب و کارهای کوچک موضوعی است که می تواند ایجاد اشتغال در کشور را وارد فاز تازه ای نماید. یکی از مهمترین انتقادات به صنعت بانکداری در چندسال گذشته خصوصاً در موضوع اشتغال به میزان بهره تسهیلات مربوط می شود. زنان سرپرست خانوار، تعاونیهای کوچک و کارگاههای صنعتی کوچک و متوسط که برای تجهیز کسب و کار خود نیازمند تزریق نقدینگی هستند با شرایط فعلی با مشکلاتی روبرو بودند که توسعه کسب و کارها را با چالشهایی روبرو می کرد.

اگرچه طی سالهای اخیر تمهیداتی در این باره اندیشیده شده اما فراگیر نبودن این تدابیر در نظام بانکی همچنان محل بحث و گله گذاری بود. با روی کار آمدن دولت سیزدهم و دستورالعملهای وزارت اقتصاد مبنی بر تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات خصوصاً در موضوع اشتغال آفرینی شاهد ایجاد موجی از تحولات هستیم که ادامه آن یقیناً فضای کسب و کار سنتی کشور را تغییر خواهد داد.

تسهیل پرداخت وامهای کم بهره با شرایط پرداخت آن علاوه بر اینکه می تواند در بحث اشتغال به صورت مؤثر ایفای نقش کند سبب پیاده سازی طرحهای نو خواهد بود. نتایج این ریل گذاری خصوصاً در مشاغلی مانند کشاورزی که در سنوات اخیر به دلائل زیادی آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته سبب خواهد شد تا وزن تولید ناخالص داخلی در این بخش افزایش پیدا کند. در سال ۹۹ سهم تولید ناخالص در بخش کشاورزی حدود ۸ درصد بود که این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۱۱ درصد افزایش پیدا کرد موضوعی که به گفته کارشناسان بازهم جای پرداخت بیشتری دارد.

بانک کشاورزی به منظور ارتقای سبد تولید ناخالص داخلی در بخش کشاورزی و همچنین کمک به توسعه و بهبود فضای کسب و کار با اجرای طرح مهر ماندگار طرف جدیدی در نظام بانکی کشور بست. طرحی که علاوه بر تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات در سایر موارد نیز دارای ویژگیهاییست که در صورت توسعه آن در سایر بانکهای کشور رضایتمندی از شبکه بانکی را افزایش خواهد داد و اطمینان خاطر زیادی را خصوصاً برای صاحبان کسب و کار به همراه خواهد داشت.

طرح مهر ماندگار بانک کشاورزی چیست؟ 

 

سپرده کوتاه مدت مهر ماندگار امکان برخوداری از طرحهای تسهیلاتی با نرخ های ۱۰، ۱۲ و ۱۴ درصد را با بازپرداخت ۶ و ۱۲ ماهه فراهم می کند. تسهیلات کم بهره طرح مهر ماندگار با سپرده گذاری سه ماهه شرایط دریافت تسهیلات تا ۱۲۵ درصد سرمایه با سود ۱۴ درصد را ایجاد می نماید. همچنین جهت برخوداری مشتریان از نرخ سود ۱۰ درصد امکان پرداخت تسهیلات تا ۷۵ درصد سرمایه فراهم خواهد بود. گفتنیست با سپرده گذاری ۳ ماهه و با نرخ سود ۱۲ درصد نیز تا ۹۵ درصد سرمایه  در این طرح به مشتریان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

نکته قابل توجه در در طرح مهر ماندگار در دوره بازپرداخت ۱۲ ماهه این است که چنانچه وام گیرنده میزان سپرده گذاری خود را تا ۸ ماه افزایش دهد می تواند با نرخ سود ۱۴ درصد تا ۳۲۵ درصد سرمایه خود تسهیلات دریافت کند که این میزان برای نرخ های ۱۰ و ۱۲ درصد به ترتیب به ۲۰۰ و ۲۵۰ درصد می رسد. به زبان ساده تر چنانچه یک مشتری اقدام به سپرده گذاری ۸ ماهه جهت استفاده از تسهیلات مهر ماندگار کند می تواند بین ۲۰۰ تا ۳۲۵ درصد سرمایه خود از بانک تسهیلات دریافت نماید.

تسهیلات مهر ماندگار که به صورت سرمایه در گردش و برحسب ضریب برابری تسهیلات  به سپرده گذاران پرداخت می شود با دوره بازپرداخت ۶ ماهه نیز امکان پذیر خواهد بود. میزان سپرده گذاری با بازپرداخت ۶ ماهه در این طرح بین ۳ تا ۸ ماه است که  البته در میزان پرداخت تسهیلات تفاوتهایی با دوره ۱۲ ماهه دارد که در جداول زیر مشاهده  می کنید.

با طرح مهر ماندگار بانک کشاورزی بیشتر آشنا شویم

 

این تسهیلات نیازمند حساب سپرده قرض الحسنه است. مطابق با آنچه در جزئیات آن مشاهد می شود سقف پرداخت تسهیلات در این طرح ۳ میلیارد ریال خواهد بود و نوع ضمانت آن نیز به صورت ضامن رسمی پیش بینی شده. یکی از ویژگیهای ممتاز این طرح عدم مسدودی سپرده جهت دریافت تسهیلات است و فرد متقاضی می تواند در بازه زمانی ۳ تا ۸ ماه با تغییر میانگین حساب خود امکان بهره مندی از ۶ ردیف تسهیلاتی با بازپرداخت های ۶ و ۱۲ ماهه و نرخ سود ۱۰، ۱۲ و ۱۴ درصد را برای خود ایجاد نماید. از دیگر شرایط دریافت تسهیلات در طرح مهر ماندگار این است که فرد وام گیرنده دارای چک برگشتی و یا بدهی به بانک نباشد.

اقساط ماهیانه در طرح مهر ماندگار بانک کشاورزی چقدر است؟

در صورن دریافت سقف تسهیلات میزان اقساط ماهیانه در این طرح با دوره باز پرداخت ۱۲ ماهه و با سود ۱۰ درصد ۲۶.۳۷۴.۷۶۶ تومان خواهد بود که این میزان برای نرخ های ۱۲ و ۱۴ درصد به ترتیب به ۲۶.۶۵۴.۶۳۷ و ۲۶۹.۳۶.۱۳۵ تومان می رسد.

سود وام تسهیلات مهر ماندگار

 

همچنین با دریافت سقف تسهیلات این میزان نیز برای نرخ های ۱۰ تا ۱۴ درصد متغیر است. میزان سود تسهیلات برای نرخ ۱۰ درصد با بازپرداخت ۱۲ ماهه حدود ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که این میزان برای نرخ های ۱۲ و ۱۴ درصد به ترتیب به ۱۹ میلیون و ۸۵۵ هزار تومان و ۲۳ میلیون و ۲۳۳ هزار تومان خواهد بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار