ظرفیت نیروگاهی حرارتی کشور به ۴ هزار مگاوات نزدیک شد

با سنکرون پنجمین واحد گازی نیروگاه ایران LNG، میزان افزایش ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور در دوره اوج بار تابستان امسال به حدود چهار هزار مگاوات رسیده است.

به گزارش رصد روز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، نیروگاه سیکل‌ ترکیبی ایران ال ان جی به ظرفیت نامی یک‌هزار و ۱۳۰ مگاوات با برخورداری از پنج واحد توربین گازی ۱۶۲ مگاواتی و دو واحد توربین بخار ۱۶۰ مگاواتی در حال ساخت است.

طرح ساخت این نیروگاه پیش از این به منظور تامین برق مورد نیاز شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران در دستور کار قرار گرفته بود که در طی چند سال اخیر به دلیل عدم تامین منابع مالی متوقف شده بوداما با پیگیری‌های صورت گرفته و با تلاش متخصصان داخلی روند ساخت این مجموعه برای تامین برق مورد نیاز شبکه سراسری در دستور کار گرفت و واحدهای چهار و پنج گازی این نیروگاه در سال جاری به بهره‌برداری رسید.

اکنون با سنکرون پنجمین واحد گازی نیروگاه ایران LNG، میزان افزایش ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور در دوره اوج بار تابستان امسال به حدود چهار هزار مگاوات رسیده است.

نیروگاه ایران ال ان جی در سواحل جنوبی ایران و در فاصله حدودی ۷۵ کیلومتری از عسلویه و حدود ۱۵ کیلومتری از شهر کنگان واقع شده است.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار