ظن دستکاری در بازار تابلوی شرکت معدنی دماوند را متوقف کرد

از بازار سرمایه خبر می رسد که نماد شرکت معدنی دماوند  ( کدما ) با توجه به ظن دستکاری بازار در تاریخ 26 خرداد 1400 متوقف شده این دو مین دفعه ایست که به فاصله نزدیک شاهد چنین اتفاقی در مورد این شرکت هستیم.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در روزهایی که بازار سرمایه نفس سرمایه های مردم را گرفته است و علیرغم همه تمهیدات هنوز به ثبات نرسیده است اما اتفاقات در برخی نمادها شائبه ها را قوت می بخشد. حالا از بازار سرمایه خبر می رسد که نماد شرکت معدنی دماوند  ( کدما ) با توجه به ظن دستکاری در بازار در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ متوقف شده این دو مین دفعه ایست که به فاصله نزدیک شاهد چنین اتفاقی در مورد این شرکت هستیم.

این نماد کدما به استناد ماده ۱۹ مکرر/ ۱۲ مکرر ۳ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات تاریخ ۱ تیر ۱۴۰۰ مجاز به انجام معاملات نمی باشد.

نماد کدما پیش تر در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ نیز به همین دلیل نماد خود را تا تاریخ  ۲۳ تیر ۱۴۰۰ بسته دید اما در ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ طی شفاف سازی اعلام کرد که

به استناد ماده ۲ مکرر ۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع می‌رساند پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری سامانه کدال مبنی بر ظن دستکاری بازار و اطلاعات صورتهای مالی ناشر به استحضار می رساند از تاریخ گزارشگری قبلی (صورتهای مالی حسابرسی نشده سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰)و همچنین مطابق گزارشات ماهانه ارسالی تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی و عملکرد شرکت رخ نداده است همچنین بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود.
حالا چند روز پس از اینکه نماد کدما موفق به انجام مغاملات شد یکبار دیگر به واسطه ظن دستکاری بازار باید متوقف شود. سؤالی که باید پاسخ این است که چرا چنین اتفاقاتی به فاصله های نزدیک برای این شرکت بیفتد.

مطالب مرتبط